Med en inre styrka och envishet kommer en långt!

En mycket varm morgon här ute i skärgården när jag ger mig ut för lite morgonmotion. Stegen känns lätta de första tre kilometerna, de två sista får jag kämpa ordentligt. Slår mitt personliga rekord för 5 km löpning med 10 sekunder ändå. Antagligen så tog jag ut mig lite för mycket i början trots att det kändes så lätt. Avslutar morgonens träning med 4.5 km powerwalk. 


\n
\nMin kämparglöd har tagit mig så långt. Styrkan kommer inifrån och den har jag nog alltid haft, likaså min envishet. Tänker att jag fått detta med mig från min barndom och mina kärleksfulla föräldrar som alltid pushat mig precis lagom mycket. Viljan att lyckas har alltid varit stor och jag älskar att utmana mig själv ocv vill alltid utvecklas och bli lite bättre. När jag var yngre så var mina egna prestationskrav lite för stora, vilket bl.a ledde till att jag inte orkade plugga vidare efter gymnasiet. Men numera har jag bättre syn på mig själv och är alltid nöjd över att göra mitt bästa.


\n
\nUtan min inre styrka hade jag inte varit där jag är nu... Måste erkänna att jag är riktigt stolt över mig själv och det vet jag att mina barn också är. Jag är en mamma som de kan luta sig emot igen, en stark och trygg mamma som aldrig kommer att sluta kämpa för att må så bra som möjligt för deras skull!


Grattis alla underbara mammor på Morsdag! Ett speciellt Grattis till min starka och envisa mamma! ❤ Kramar på vår dag!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, envishet, inre styrka, kronisk huvudvärk, kronisk smärta, kämparglöd, löpning, mot bättre hälsa, neurologisksjukdom, powerwalk, pwo, träning, träningsinspiration, workout
#1 - - Anonym:

Att göra sitt bästa, är det bästa en kan göra😃💕/Mikaela

Svar: Visst är det så!!! 🤗❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Stor kram till dig med all styrka. Kram ❤

Svar: Detsamma till dig!! ❤🌹
Sandra Vulkan