En ny insikt, höstsol & Ett hett filmtips...

Efter två nätter med feber så kände jag mig trött igår morse. Trots festen i lördags så kom jag i säng vid 22-tiden och gick inte upp förrän strax efter 8, så ett bra antal timmar till sängs fick jag ändå. Det märkliga är att jag mått hyfsat bra på dagarna under helgen och att febern endast stigit nattetid.

Efter en liten frukost tillsammans med åtta st ungdomar tog jag med mig hundarna ut på en promenad ut till Tyrislöt i den friska höstluften. Blått hav mötte den klarblå himlen utanför de små öarna. Campingens gräsmattor gapade tomma i väntan på nästa campingsäsong. Denna ödslighet borde ha fått mig att känna mig lite dyster, men till min egen förvåning så kände jag bara en njutfullhet, troligen av stillheten som låg över hela området. En ny upptäckt hos mig själv.





Hemma röjdes det för fullt efter festen, bord och stolar bärdes ut och ölburkar, vinflaskor, plastmuggar mm sorterades i olika påsar för källsortering som vi sedan åkte och slängde.
Dessutom åt vi rester tills vi storknade. Tänk att jag alltid lagar på tok för mycket mat till större fester. Att jag aldrig lär mig!

Vi softade även i soffan framför en mycket mycket bra film, "Radio". En sann tårdrypande berättelse om fin medmänsklighet och kämparanda om och för andra individer i samhället, med bl.a Ed Harris i en av huvudrollerna. Ett hett tips!! Finns på Netflix.

Hoppas att ni också haft en fin helg!

Klicka gärna på hjärtat här nedan om ni gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla ni!
#1 - - Anonym:

Tack för tipset😀💕/ Mikaela

Svar: 😘
Sandra Vulkan