Á lá Jane Fonda.. [i samarbete med TrendRehab]

Inte en enda människa på gymmet när jag anlände dit igår morse. Bara jag och min tilltagande energi. 

Jag ställde mig på löpbandet med låten "Alive" med Da Buzz i hörlurarna. Volymen var hög och musiken otroligt peppande. Ett 5 km löp-pass var målet. Men efter 10 min kände jag ett smärtande obehag i skenbenet i mitt vänstra smalben och insåg att jag var tvungen att ge upp löpningen. 

Glädjen, musiken  och energin lockade till dans och eftersom jag var ensam så ställde jag mig framför en av spegelväggarna och körde ett egenkomponerat aerobics/dans pass på 20 minuter. Högaktivt med ett miniband om mina lår och med hantlar i händerna emellanåt. Och hela tiden med ett stort leende fastklistrat i mitt ansikte. Det var länge sedan som sett mina ögon lysa så av sådan lycka som jag kände. För vet ni? Jag kände nästan inte av min huvudvärk alls!!!!

Jag brukar vara ganska så försiktig med att utmärka mig på gym i vanliga fall. Men igår brydde jag mig inte ett dugg när fler gymmare droppade in. Malin var nummer två att dyka upp efter mig och hon vara log och skakade på huvudet åt min överskottsenergi. 

Efter en timmes pass för ben och rumpa avslutade jag med ännu en omgång á lá Jane Fonda. "Mina" farbröder skrattade och sa att de blev trötta av att bara se på mig. Men även massa positiva kommentarer om min kämparglöd. Tyvärr så var det dags för mig att hoppa in i duschen för att hinna i tid till jobbet. Annars hade jag nog kunnat träna hela dagen. 

Efter en härlig utedag på jobbet mötte jag upp Adam som kom med tåget. Vi tog en liten shoppingtur innan Örjan hämtade upp oss för hemfärd. Middag och sedan blev det ett 45 minuters pass på min älskade Fitnessplate Future 3D från TrendRehab. Kom på att jag kunde "dansa" även på den vilket gjorde träningen ännu roligare! Mer fakta om denna och mitt samarbete med TrendRehab finns i tidigare inlägg och där finns även en rabattkod om ni också vill äga en av dessa fantastiska träningsredskap! (Kan väl iofs bjussa på rabattkoden även här "Sandra" ger ytterliggare 17% rabatt på det redan nedsatta priset.)



Nu blev det kanske liiiiite onödigt mycket träning igår. Men det struntar jag i för jag mådde bra just där och då. Och så tänker jag fortsätta göra. Leva i nuet och älska livet under mina bra dagar! Sedan när mina skov kommer så får jag ta det då. Är ni med på det?


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla du!!! Kramar

En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Samarbeten, sjukdom, träning;
Taggar: Dans, Fitness, Fitnessplate Future 3D, Glädje, Gym, Hemmaträning, Lycka, Nordic Wellness Mirum, TrendRehab, Träna hemma, Träning, Workout, aerobics, ny energi, nästan smärtfri
#1 - - Anonym:

Härligt😀/ Mikaela

Svar: 😁😁😁
Sandra Vulkan