Läkarbesök då hostan inte ger sig...

I torsdags morse ringde jag till Geria vårdcentral i Söderköping eftersom hostan berövar mig på så mycket sömn och för att jag har ont när jag tar djupa andetag. När jag pratade med sköterskan fick hen höra hur luften liksom tog slut i hostattackerna, som en hes och ansträngd utandning utan syre. Hen ville helst att jag skulle komma genast men då jag redan var på jobbet (i Norrköping) så valde jag istället en läkartid senare på eftermiddagen, så att jag kunde åka direkt hem sen. Sköterskan misstänkte lunginflammation...

När jag kom till läkaren så fick jag det lugnande beskedet att det inte var lunginflammation, ska dock ha koll på att jag inte får feber igen eller ännu ondare i lungorna. Ett virus som troligen kommer att se till att låta mig hosta ett bra tag till. Dock så lovade läkaren att jag inte smittade längre. Förkylningsvirus smittar som mest precis innan de första symtomen på förkylning uppträder och under de första dagarna. Sedan avtar smittoriskerna markant snabbt. Vilket såklart känns oerhört skönt! 

Bäst av allt var att jag fick recept på mera hostmedicin då den jag fick av bästa Mickis snart är slut. I torsdags kväll tog jag maxdos (då jag nu vet att det inte är någon fara att ta den tillsammans med min dagliga smärtmedicin) och det resulterade i fem sköna timmars djup sömn. Kände mig ovanligt pigg igår morse när mitt alarm ringde. TACK FÖR DET!!! 


En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: Coccilana Etyfin, Geria vårdcentral, Saroten, förkylning, hosta, loppisfynd, läkarbesök, rostiga nycklar, sömn, vardagsrum, virus
#1 - - Anonym:

Skönt att det finns medicin😍/ Mikaela

Svar: verkligen!!
Sandra Vulkan