Nära bristningsgränsen & fix under gårdagen...

Hur många nätter utan sömn klarar en? 
När är gränsen nådd och en blir galen?

Jag är märkligt nog inte helt slut på dagarna. Så länge som jag har något för händerna. Men rent psykiskt så tror jag att jag inte klarar av en enda natt till med hänsynslös konstant hosta. Mina magmuskler börjar också protestera hur vältränade de än må vara. Jag är rädd för att ryggen snart ska ta styk som när jag hade svininfluensan och hostade till mig två ryggskott, ett mellan skuldrorna och ett i svanken. Detta pga att magmusklerna inte orkade stå emot trycket längre och istället överlät hostandet till ryggmusklerna för att jag skulle härda ut. Vet ni hur vidrigt det är att hosta med ryggskott?? Det vill ni inte veta, det lovar jag er.

Då jag under gårdagen inte kunde hjälpa familjen med att fixa i stallet så valde jag att rensa i vårt fina skafferi. Sorterade om och hällde upp påfyllning i glasburkarna. Tänk vad lite omstrukturering kan göra för att skapamer plats och öka tillgängligheten sätter blir lätt för familjen att hitta därinne. 





Jag bakade även nyttig glutenfri och mjölkproteinfri limpa som jag ska testa i kväll. Om den blev bra så kommer det ett recept på den imorgon.

I väntan på gräddningen av limpan så passar jag på att skura golven i köket och vardagsrummet. Skönt att få det gjort då det fortfarande fanns klibbiga fläckar efter Adams 18-årsfest...

Sedan var jag återigen helt slut och hostattackerna avlöste varandra. Smärtan i huvudet gjorde att jag blev illamående och en "smula" deprimerad. 

#1 - - Anonym:

Usch, denna hosta bort!!!❤❤❤/ Mikaela

Svar: Jaaaaaaa!!!! 😭
Sandra Vulkan