Vackra Norrköping

Igår när jag slutade jobbet (13.30) promenerade jag genom stan ner till resecentrum för att möta upp mina döttrar. När jag gick på bron över Motala ström slogs jag av hur otroligt vackert det är där. Det var som att se Norrköping med nya ögon i
än en gång.


Den blå himlen speglade sig i det blanka vattnet. En vacker men kall novemberdag.


Det blev en hel del promenerande igår. För när Engla och Tindra kom så gick vi först upp till polisstationen och fixade pass åt dem, sedan gick vi tillbaka ner förbi resecentrum bort till Max där vi åt middag innan Örjan hämtade upp dem efter jobbet. Själv traskade jag vidare till stan igen för att vänta in en föreläsning som jag skulle på kl 18-21. 

Det var en föreläsning om att arbeta med den reviderade läroplanen. En kanon bra kväll som bjöd på lite nya tankar och idéer. 

Efter föreläsningen fick jag skjuts av en kollega hem till Malin, där jag spenderade min natt.

En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Natur;
Taggar: Föreläsning, Förskola, Motala ström, Norrköping, Reggio Emilia institutet, Reviderade läroplanen
#1 - - Anonym:

Härlig dag😍/ Mikaela

Svar: Japp, men lååååång... 🙈
Sandra Vulkan