Trött på att behöva försvara mig...

Igår tog jag mig till jobbet trots att smärtstyrkan inte var på min sida. Jag vill inte vara kollegan som ofta är borta från jobbet. Som det inte går att räkna med fullt ut. Som sviker på grund av ständig huvudvärk. 

Så igår tog jag beslutet att försöka låtsas som att jag mår bättre än vad jag egentligen gör. Då jag inte började jobba förrän 09.00, men kom till Norrköping vid 06.30 så fick det bli lite lugn träning på gymmet. Och oj vad jag har saknat detta! Cardion (konditionsträningen) hoppade jag över då energin inte var på topp direkt. Men maskiner och hantlar mm blev bra hjälpmedel för att få igång min kropp. 

(Nu innan någon av er tänker att det är urbota dumt av mig att träna när jag inte mår helt okej så vill jag inflika, för förhoppningsvis sista gången, att träningen får mig att må bättre. Både fysiskt och psykiskt. Jag är ordinerad träning och mår betydligt sämre när jag under flera dagar inte tränat. Jag är trött på att behöva förklara/försvara mig gällande detta. Kan förstå att detta inte är lätt att sätta sig in i för någon som aldrig upplevt det jag är med om. Men träningen gör mig gott! Även om jag har huvudvärk och känner mig relativt orkeslös. Sedan så kan jag ju såklart inte träna dagar då jag är så dålig så att jag är sängliggande. Jag har full förståelse över att ni kommenterar kring detta av omsorg men jag tackar och avböjer detta från och med nu.)

Efter en dusch hann jag med en kort konversation med "min" farbror. "Hej hjärtat!" sa han när jag mötte honom i en av gångarna på gymmet. Han gav mig en kram och sa att jag hade jobbat på bra. Vi presenterade oss för varandra och jag berättade vad hans ord betyder för mig, glädje, stolthet och energi. Och gav honom en kort sammanfattning av mina senaste år med min sjukdom och min träning. Jag fick ännu en kram när vi sa adjö för denna gång och jag skyndade vidare till jobbet. 

Jag klarade arbetsdagen riktigt hyfsat, kanske tack vare att det är lov och därmed färre barn och framförallt tack vare mina underbara kollegor. Detta kan inte sägas nog ofta. De är bara bäst!

Efter jobbet fick jag mig en egen mysig stund med min vän Eva medan hon proffsigt pysslade om mina naglar, som var i extremt stort behov av omvårdnad och ny snygg gelé. 



Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag glad! ❤⬇️ Kramar 


3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Nordic Wellness Mirum, glittriga naglar, kronisk huvudvärk, mitt älskade jobb, mot bättre hälsa, neurologisksjukdom, ny energi, orkeslöshet, skarp smärta, träna mig friskare, träning, workout
#1 - - Anonym:

Heja, heja, vad du kämpar på💕/ Mikaela

Svar: 😁😁😁
Sandra Vulkan

#2 - - iseedee:

Jätte snygga naglar! =)

Svar: Visst är de?! 😁❤
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤:

Kämpa på men sluta med att försvara dig. Kram 💕 💕 💕

Svar: Tack! ❤😍
Sandra Vulkan