Endast tonåringar...

Älskade, underbara, pubertetstinna Tindra fyllde igår 13 år. Tänk att jag numera är mamma endast till tonåringar. Barn-tiden är förbi, ett minne blott om än väldigt lärorika år. Nu får jag se till att njuta av dessa år med mogna tonårsbarn... Låter klyschigt, men snart är även denna tid förbi då åren går så fort.

Vi (Örjan och jag) gick upp redan halv fem för att hinna göra oss iordning innan vi skulle sjunga för födelsedagsbarnet. Strax efter fem tågade vi försiktigt in i hennes rum till våra skönsjungande morgon röster. Katten Buzter var ivrig att delta genom att busa med hushållspappret som jag slagit in presenterna i omsorgsfullt (hittade inte presentpapperna efter flytten). En pigg och glad Tindra låg i sängen och njöt medan jag fixade hennes frukost som serverades på sängen.

Till middag serverades en av Tindras favoriträtter, pulled pork. Efter maten tog jag en powerwalk tillsammans med Engla och Tindra som red på hästarna. Det blev en tur i solnedgången som övergick till mörker ochen stjärnklar himmel. Självklart så bar vi reflexvästar/täcken ifall vi skulle möta/bli omkörda av en bil. Men det enda som vi mötte var en älgkalv (troligen en fjorårskalv) som stod på en åker nära vägen och en skock får som rusade fram och tillbaka i en hage.



Det var en nöjd Tindra som sa god natt till oss. På lördag blir det födelsedagskalas med tårta och allt annat tillhörande!




Träningsnotis: Dryga två timmar på gymmet resulterade i uppvärmning på en crosstrainer, intensivt ben och rumpa pass och sedan sög jag ur den sista musten i trappmaskinen och på löpbandet. Tror aldrig att jag har svettats så mycket någon gång tidigare. Dessutom så var jag helt ensam på gymmet den första halvtimmen, riktigt rogivande.



Glöm inte att lämna lite respons genom att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla du! 


En kommentar publicerat i Allmänt, Djur, Hälsa, Hästliv, Livet på gården, Natur, träning;
Taggar: 13 år, Födelsedagsbarn, Livet på en pinne, Löpning, Min älskade dotter, Mot bättre hälsa, Nordic Wellness, Ponnymamma, Powerwalk, Sankt Anna, Sankt Annas skärgård, Solnedgång, Styrketräning, Träning, Workout
#1 - - Anonym:

🎂🍰❤/ Mikaela