Min första arbetsdag som skärgårdsbor...

Kl 04.30 jag tycker på snooze på min mobil.
Kl 04.40 samma procedur som för tio minuter sedan.
Kl 04.50 sätter jag mig upp i sängen och gnuggar jag min ögon, samma leende som jag somnade med växer sig stort i mitt ansikte. Jag kliver upp ur sängen och börjar att göra mig iordning för en arbetsdag.
Kl 05.45 lindar jag Tindras fot med bandage. Hästen Theo stampade henne på foten i söndags eftermiddag och den är nu svullen och lite lilafärgad, men hon kan gå på den utan problem.
Kl 05.50 jag sätter mig i bilen på passargerarsidan bredvid Örjan. Mysigt att pendla tillsammans. Det ger oss extra tid till att prata och umgås på tumanhand. Det har redan börjat att ljusna ute. Dimman ligger tät över fälten men har lättat från vägen som tur är. Vi passerar mängder av rådjur och älgar som står ute på gärde efter gärde och mumsar i sig frukost. Ett rådjur skuttar över vägen en liten bit framför oss, hennes lilla kid står i diket alldeles stilla.
Kl 06.35 jag kliver ur bilen och går den sista korta biten till jobbet. Jag går med lätta steg, nästan trippar fram, fylld av energi.
Kl 08.15 min egentliga arbetstid startar nu, men jag har redan hunnit med en hel del förberedelser och lite dokumentation. 
Kl 11.50 går jag in i sovrummet på jobbet för att söva tre av barnen. Vi har varit ute nästan hela förmiddagen i den varma september solen. 
Kl 12.15 sover två av de tre barnen och jag tänker att om jag lägger mig och blundar bredvid det inte-än-sovande-barnet så kanske hen lättare kommer till ro och somnar. 
Kl 12.45 min kollega Kristina smyger in i sovrummet och väcker mig. Attans! Jag somnade! Vi skrattar åt min yrvakenhet och kuddens väck som lämnat ett ordentligt märke på min kind. Fast det var nog den skönaste "rast" som jag haft på länge, om än osocial.
Kl 16.30 jag och Kristina börjar vårt avdelningsmöte (Merima är tyvärr sjuk). Jag känner mig ovanligt pigg och har nog min oplanerade sovstund att tacka för det.
Kl 18.30 går jag min älskade man till mötes. På vägen hem stannar vi på Sparvstigen och plocka med oss ytterliggare några saker samt tömmer kyl och frys, och hämtar upp Engla och Tindra som hängt med kompisar efter skolan.
Kl 20.00 vi landar hemma igen efter en första dag som långpendlande skärgårdsbor. Och det känns verkligen som hemma! Jag plockar in att i kylen och frysen. Fixar lite kvällsfika och myser i soffan med Örjan.
Kl 22.00 jag kryper ner i vår mjuka sköna säng och sluter mina ögon...



Påminner om att ni gärna får klicka på hjärtat här nedan om ni gillar detta inlägg och vill läsa mer om mina/våra dagar ❤⬇️



#1 - - Mamma ❤:

Godmorgon. Lång dag. Hoppas att du orkar med det i fortsättningen. Stackars Tindra. Kram ❤

#2 - - Anonym:

😀/ Mikaela