Provkört Iris & Filmtips...

Solens tidiga morgonstrålar kittlade mig på kinden och viskade god morgon i mitt öra. Även om det är härligt så inser jag att det är dags att köpa persienner till sovrummen. Det är inte bara det att det blir ljust, det blir dessutom väldigt varmt.

Jag fylldes av energi av det härliga höstvädret, blå himmel och lite blåst. Bestämde mig för en snabb cykeltur på lite längre än 1 mil. Jag cyklade först ut till Sanden och sedan till Mon och tillbaka hem. 

Väl hemma blev jag frukostsugen (trots att jag typ aldrig äter frukost) och fixade iordning en ordentlig frukostbuffé till hela familjen plus Tindras kompis Tilda. Härligt att samlas alla runt bordet i köket en söndags morgon. 



Efter frukosten red Tindra och Tilda ut på hästarna. Själv tog jag en 5 km promenad i solskenet, bara för att möjligheten fanns. När jag kom tillbaka provkörde jag Iris, min fina gamla traktor. Otroligt trögväxlad men i övrigt fullt fungerande och rolig att köra. 


På eftermiddagen rensade jag lite ogräs innan jag och mina älskade döttrar bänkade oss i soffan och tittade på filmen "Ted" om Ted Gärdestads liv. Rekommenderas varmt till alla som inte redan sett den. 


Tack för all uppskattning via hjärtklicken som ni ger mig. Fortsätt gärna med det ❤⬇️ 
#1 - - Mamma ❤:

Mysig dag ❤

#2 - - Anonym:

Då ska jag se den 😀/ Mikaela