En ny familjemedlem... ❤

Tänk att jag vaknar vid 6-tiden nästan varje ledig morgon. Troligen beror det på att solen går upp 05.45 nu och trots att vi äntligen har rullgardiner så blir det ganska så ljust i sovrummet. Men igår gick jag inte upp direkt utan låg och kramades med min älskade man ända fram till strax efter halv nio. Då ville hundarna ut och hästarna väntade på sin frukost...

Jag tog en löptur efter alla mina göromål med djuren. Det kändes väldigt tungt och jag hade motvind hur jag än sprang. Men när jag sedan kollade min tid och sträcka blev jag uppriktigt förvånad. Jag hade inte alls sprungit så sakta som jag trott. 6 km på 28 minuter är inte alltför illa en seg dag med vädret emot sig.



Bakade lite Nyttig äppelpaj med vaniljsås (recept kommer under veckan) och Kikärtsblondies med cookie dough smak (recept finns under Kategorin recept och Rawfood recept). Fikade sedan ute med Örjan på ljugarbänken, som två inbitna bönder.

Kröp sedan ner i ett badkaret och låg länge och njöt i det heta vattnet. En stunds välbehövlig vila, avkoppling och meditation. Vad vore livet utan badkar??

Vi grillade korv och halloumi till middag. Vi älskar att grilla som du säkert redan har förstått. Är det dessutom bra väder så en kan förtära maten utomhus är det ännu bättre. Och det var det igår.



Sent på eftermiddagen blev jag och Engla hämtade med båt nere vid vår brygga, av en dam som har en shettlandsponny som ska flytta hem till oss om några veckor. Vi fick träffa lilla fina Tova för första gången igår (bara Örjan har träffat henne tidigare) och vi föll pladask för denna donna.


Hon ska bli Theos nya kompis när Avicii flyttar hem till sin riktiga familj.


Vi fick oss en ljuvlig, men kall, solskenstur tillbaka över vattnet.


Jag avslutade min härliga söndag med ett liveträningspass med bästa Sandra Friberg via hennes inspirerande Youtube kanal. Gissar på träningsvärk under dagen idag...



Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan
❤⬇️
Tack snälla du!!

#1 - - Anonym:

Härlig dag🤗/ Mikaela

Svar: 😍😍😍
Sandra Vulkan