Jobbiga tankar förstör min sömn...

Efter andra natten i rad med taskigt med sömn mår jag inte direkt prima... Min kroniska dagliga huvudvärk är värre än vanligt och ett skov lurar runt knuten. Jag som aldrig brukar vakna på nätterna gör nu det och jobbiga tankar gör det oerhört svårt att somna om. Drömmarna vävs dessutom in i dessa tankar när jag väl somnar och väcker mig lika snabbt igen.

Det är alltför många människor i mitt liv som har det tufft på olika vis just nu, varav några som behöver hjälp och jag vill så gärna göra skillnad men jag vet inte hur jag ska närma mig dem och deras problem. Jag drömmer om dessa möten och hur jag uttrycker mig på olika vis i varje dröm, som om mina drömmar hjälper mig att hitta den bästa strategin. Kanske bra men det blir på bekostnad av min sömn och därmed mitt mående...

När jag vaknade för tredje gången var klockan 05.00 och jag visste att jag inte skulle kunna somna om. Låg kvar i sängen och lyssnade avundsjukt på Örjans lugna andetag som vittnade om att han sov djupt. En timme senare suckade jag och gick upp. Rastade hundarna och sprang sedan en runda i duggregnet. Det fick mig på lite bättre humör och räddade nog min dag från soffläge på grund av kraftig huvudvärk och orkeslöshet. 

Innan klockan var slagen åtta hade jag hunnit baka en nyttig halloncheesecake åt Pillan (hennes kollegor kan skatta sig lyckliga som ska få ta del av den på fredagsfikat), tvättat en maskin med tvätt, diskat ett berg av disk, duschat och rakat benen. Inte illa en söndags morgon när de flesta annars sover.



På förmiddagen skingrades äntligen molnen så att solen hittade fram för en liten stund. Jag satte mig ute med en kopp te och läste i min nya bok "Näringsjägaren" av Food Pharmacy kvinnorna. Så himla bra bok som knyter ihop jakten på att få i sig näringsrik föda med hållbarhetstänket för att på så vis ge både sin kropp/hälsa och jorden/miljön omtanke och aktiv hjälp. 


Hann med lite mer bakning efter brunchen. En sats till av jordnötsrutorna som jag gjorde i lördags och bananbröd åt bästa Sandra & lilla Alice efter en beställning från dem.


På eftermiddagen försvann min ork helt en stund och jag satte mig ute i solen som åter tittade fram, för att vila lite. 

Avslutade denna trötta söndag med ett litet träningspass med mina gummi/styrkeband och 15 min knästående planka på min Fitnessplate. 

Gick och på mig i sängen redan halv åtta. Kollade en stund på TV innan ögonen föll ihop...


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag glad!! Tack snälla!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, sjukdom, träning;
Taggar: Food Pharmacy, Hemmaträning, Näringsjägaren, Rawfood, baka, bananbröd, boktips, glutenfri, halloncheesecake, hembakat, jordnötsrutor, kronisk huvudvärk, löpning, mjölkproteinfri, neurologisksjukdom, nyttigt fika, nyttigt gott, odiagnostiserad, smärta, sockerfri, sömnbrist, träning, trötthet, utan tillsatt socker, vegansk, workout
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Thomas:

Har följt din blogg endast en kort period men den är bra. Du skriver på ett bra sätt och du delar med dig av din vardag på ett lättsamt sätt.
Du inspirerar genom ditt sätt att leva och ditt sätt att skriva.
Bor inte så långt ifrån er och kan ta på miljön du visar upp.
Tack för att du får mig att må bättre genom dina ord.
Har lång väg att vandra men detta hjälper till.

Svar: Åh vad glad jag blir över att göra skillnad om än i det lilla! Tack för din fina kommentar och håller tummarna för att du snart ska må ännu bättre.
Sandra Vulkan