Kompishäng, hemmaträning & bakning av nyttigt gott...

Vaknade trött och seg efter en orolig natt med jobbiga drömmar och för lite sömn. Tar ut hundarna på en powerwalk ut till Uvmarö i den väldigt kvava morgonvärmen. Hade egentligen tänkt att bara rasta av dem lite snabbt för att sedan springa en sväng, men det var för kvalmigt och orken fanns inte riktigt där.


Då vädret sedan övergick till regn så passade jag på att baka några satser rawfood fikarutor och ett bananbröd. Gjorde även en sats nyttig chokladmousse som fick bli min brunch då den är baserad på bl.a. avokado och blomkål. Sååå mumsigt!! Receptet på den finns på Women Sync's Facebooksida och kommer nog finnas med i deras bok när den kommer ut. En av rutorna jag gjorde var ett egenmodifierat recept för dagen som senare testades på Pillan och godkändes med ett leende. Recept kommer snart...


Eftersom det tråkiga vädret höll i sig så körde jag ett långt hemmatränings pass inne med mina gummiband och diverse andra prylar. Energin var på topp igen! Tog därför ännu en powerwalk med hundarna, denna gång till Lagnö. 




Bjöd hit Pillan på middag eftersom Örjan hade spelning. Fick oss en mycket mysig, trevlig och god kväll tillsammans! Massa prat blev det. Pillan körde ett pass på min älskade Fitnessplatta och gillar den (inte förvånad) så mycket att hon nu ska beställa en egen. (Passar ju bra nu när jag kan erbjuda lite extra rabatt.) 

När hon sedan åkte hem körde jag två pass på plattan, ett ståendes för hela kroppen men mest ben och rumpa och ett sittandes för mage och rygg. Så skönt innan läggdags. Stegräknaren stannade på strax över 20.000 steg efter denna aktiva dag.


Vet att ni nu vet om mitt önskemål om att ni klickar på hjärtat i slutet av detta inlägg men påminner om det iallafall...

Ha en fin söndag!!


Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Samarbeten, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Workout, bakning, bananbröd á lá Susanna Moen, gummiband, hemmagym, hemmaträning, i samarbete med TrendRehab, nyttigt fika, nyttigt gott, powerwalk, rabattkod Sandra 25%, raw brownie, träna hemma, träningsredskap, yogamatta