"Ska du träna NU??"

Även om vi är på resande fot så behöver min kropp och knopp få sig lite träning för att jag inte ska braka, speciellt dagar som mina senaste när huvudet bråkat lite mer än vanligt. 

Men jag kan förstå, till viss mån, när jag blir ifrågasatt när jag drar fram ett motståndsband och börjar utföra träningsövningar på hotellrummet. "Ska du träna NU??" frågade Örjan mig i lördags förmiddag när vi checkat in på rummet för att låta Oliver vila en stund (han drabbades av ett migränanfall precis när vi kom fram till High Chaparal). Örjan tyckte att jag också borde vila istället då min huvudvärk också börjat stegra sig. Men jag vet ju att jag i just detta läge kan häva anfallet genom att träna. Så Ja, jag skulle träna just då.

En halvtimme senare var jag klar, mer behövdes inte och det brände redan fint i skinkorna.


Det blev många steg gångna under lördagen i den lilla cowboystaden. Och efter middagen (en kebabsallad utan sås då de endast kunde erbjuda ketchup som mjölkproteinfritt alternativ) var jag helt slut och kände återigen huvudvärken stiga. Drog därför på mig träningskläder och gympaskor för en powerwalk i duggregnet. Det gjorde susen.

Hade det inte varit för en extremt dålig natts sömn, typ obefintlig pga att det var så hett i rummet, så hade jag nog mått betydligt bättre när jag gick upp strax efter åtta.

Min räddning var att jag trots regnet gav mig ut på en löprunda som slutade på 7.8 km. Pga regnet behövde jag ha på mig en luvtröja med luvan uppe för att skydda mina hörlurar. Detta gjorde mig onödigt varm och svettig vilket gjorde löpningen ännu jobbigare än vad det redan var med regnet smattrande i ansiktet. Men det var sååå skönt efteråt!  



Fortsatte vårt lekande en stund även igår innan hemfärd. Det var inte alls mycket folk där och vi lyckades fota varandra i enskildhet.





Jag är glad över att jag hade med mig mitt goda bananbröd som jag kunde äta till brunch för på High Chaparal går det inte att få något alternativ till mjölkprotein. Tycker att det är märkligt då det inte är någon jätte ovanlig allergi bland både barn och vuxna... Eller tänker jag fel? I vilket fall som helst så rekommenderar jag er som är allergiska att ta med egen matsäck om ni ska till cowboylandet.



Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke!
Tack på förhand snälla du!
En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Resor, sjukdom, träning;
Taggar: Bananbröd, Cowboy, Cowgirl, Hemmaträning, High Chaparal, Löpning, Mjölkproteinallergi, Träning, kronisk huvudvärk, min älskade man, minibands, mot bättre hälsa, motståndsband, neurologisksjukdom, powerwalk, stegrande huvudvärk, styrketräning, träna hemma, träna mig frisk, workout
#1 - - Anonym:

Det är konstigt. Vad coola ni ser ut😎/ Mikaela