Rätt beslut?

Flera av mina vänner, läsare och kollegor har av ren omtänksamhet och egna erfarenheter ifrågasatt mitt beslut att inte försöka få en sjukskrivning. Självklart för mitt eget bästa. 



Men efter att nu ha jobbat två dagar så vill jag ändå tro att mitt beslut om att jobba var det rätta beslutet att ta. Om jag inte hade haft ett jobb som jag älskar och känner mig uppskattad på så hade det troligen varit annorlunda.

På jobbet får jag annat att tänka på och grubblar inte alltför mycket. Visst kan jag försvinna bort ibland i mina tankar men bara för en kort stund.

Men sedan får jobbet inte göra att jag trycker undan mina känslor helt. Det är viktigt att känslorna får ta plats och jag försöker se till att ge dem utrymme när det behövs.

Jag har även märkt att jag sedan Engla berättade om sitt mående tittat många fler gånger per dag på min mobil, mest för att se om hon hört av sig om något. Men även då jag tror att mobilen har blivit en trygg punkt som jag kan återkomma till för att ladda mina egna batterier för en kort kort stund. I vanliga fall brukar den ligga i ett skåp men numera har jag den framme på bänken vid vårt schema mm.

Avslutade gårdagen med en mycket lyckad och trevlig personalfest på Kvarterskrogen Asken i Knäppingsborg. Det var en annorlunda julfest då temat var White party med sommarfeeling. Blomkransar i våra hår, mingelbingo, lyxiga hamburgare och "Sommartider" i högtalarna. Jag sitter med i festkommitén och då ekonomin varit nästintill obefintlig så tycker jag ändå att vi lyckades riktigt bra.


(På bilden ser ni bästa festkommitén från Svanen förskola i Norrköping!)


Du får gärna klicka på hjärtat ⬇️

#1 - - Anonym:

Hoppas alla hade det supertrevligt 😍/ Mikaela

Svar: Det tror jag absolut 😁 Och du verkar också ha haft en toppen kväll 😜
Sandra Vulkan