En dag med skarpare huvudvärk och en matthet...

Kände redan i söndags kväll när jag kröp till sängs att kroppen sakta men säkert börjar ge vika. Huvudvärken ändrade karaktär en aning så som den ofta gör när skoven kommer. Smärtan kommer rakt uppifrån och är betydligt skarpare.



Men när mitt alarm ringde igår morse så tänkte jag att det kanske hade lugnat ner sig, stannat upp, för värre hade det iallafall inte blivit. Jag beslutade mig för att ge dagen en chans. Jag klädde på mig mina träningskläder, egentligen mest för att jag ville fördriva mina 1 1/2 timmar innan jobbet med något vettigt och för att jag ändå behövde en dusch. Men väl på gymmet insåg jag redan efter 5 minuter på löpbandet att det inte skulle funka. Blev yr och benen kändes oerhört tunga. Testade med att köra lite styrka istället med hjälp av några maskiner men inte heller det kändes bra. En matthet tog över min kropp och jag släpade mig in till duschen. Den var en lisa för kroppen. Promenerade till jobbet och tänkte att idag blir det en dag på halvfart för min del. Jag visste att två av mina tre kollegor var hemma, dock visade det sig att även min tredje kollega var sjuk. Så för min del blev det att rycka upp mig själv och ge dagen en positiv anda trots allt. Fick hjälp av en elev och två poolanställda så ensam medbarngruppen var jag inte. Men huvudansvaret låg ändå på mig. Som tur var så blev inte heller barnantalet så stort. Arbetsdagen flöt på bättre än förväntat. Men huvudvärken var inte påmind sida...



Dock mådde jag bättre vid läggdags pga en timmes träning på min vibrationsplatta, (Fitnessplate Future 3D). Dess vibrationer i kombination med aktiv träning ger smärtlindring. Tror att det bl.a. beror på att blodcirkulationen ökar och att alla muskler aktiveras och därmed släpper många spänningar i kroppen. (Då jag är ambassadör för TrendRehab som säljer dessa har jag en rabattkod att dela med mig av som ger er 20% rabatt på hela sortimentet. Och just nu är det rea på just denna Fitnessplate, och med min rabattkod "Sandra" får ni den för under 3000 kr billigare än ordinarie pris. Klicka här för att komma direkt dit.) 



Dessutom vann jag igår glass i Hälsoutmaningen som jag deltog i under hela förra veckan. Det var Peppkampens skapare Marita Thorell som höll i även denna utmaning. 

Somnade med ett litet leende på mina läppar, trots huvudvärken som gnagde påminnande.


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇️ Tusen tack på förhand snälla du! Kramar


En kommentar publicerat i Allmänt, Blommor, Förskola, Hälsa, Peppkampen, Samarbeten, sjukdom, träning;
Taggar: Ambassadör, Diagnosutredning, Fettförbränning, Fitness, Fitnessplate Future 3D, Hemmagym, Hemmaträning, Hälsoutmaning, Peppkampen, Rabattkod, Rea, Samarbete, Smärtlindring, TrendRehab, Träna hemma, Vinst, förskola, kronisk smärta, matthet, neurologisk sjukdom, orkeslöshet, skarp huvudvärk, träning, tulpan, utblommad tulpan, vissen tulpan, vårblomma, vårtecken, workout, Ökad blodcirkulation
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela

Svar: Kramar
Sandra Vulkan