Med skakiga ben och strumplösa fötter ...

Då jag hällde i mig lite extra energi på vägen in till gymmet igår, pga att jag var skit trött rent ut sagt, så bestämde jag mig för att intervallträna i en timme. Idioti tänkte jag 45 minuter senare men körde ändå envist på.

Så 60 minuter intervaller, powerwalk vs löpning, resulterade i ca 8.3 km och skakiga ben. Jag återhämtade andan och körde ca 30 minuter styrka (mage, armar, axlar). 




Duschen igår var ovanligt behaglig och jag stod där lite längre än nödvändigt, ett slöseri som jag egentligen är emot. När jag sedan klädde mig insåg jag att jag glömt rena strumpor. Jag fick alltså gå barfota i mina stövlar till jobbet, där hade jag som tur var ett par sockor. 

Benen fortsatte att kännas instabila och träningsvärken kom redan på eftermiddagen. Träningsvärk högt uppe i bakre lårmuskeln, nästan ända upp mot rumpmusklerna. Försökte stretcha och sökte till och med på nätet efter bra stretchövningar för just denna muskel. Blev en aning bättre, men inte helt bra. Träningsvärk är trots allt ett gott bevis på maxad träning.
En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, träning;
Taggar: Gym, Löpning, Nordic Wellness Mirum, cardio, i did it, intervallträning, mitt val, mot bättre hälsa, powerwalk, skakiga ben, styrketräning, träningsinspiration, träningsvärk
#1 - - Anonym:

Var rädd om dig❤❤❤/ Mikaela

Svar: Det är jag vännen ❤ Tack för din omtanke!!
Sandra Vulkan