Nya vägar, utbyte & tips...

Snacka om kontraster i väder från en dag till en annan. I lördags sken solen på en klarblå himmel, precis så som jag gillar allra bäst, och igår var hela dagen bara grå och trist. 

Jag tog sovmorgon. Vaknade först vid 8-tiden men somnade sedan om och sov ända fram till 10. Jag njöt av att inte ha några direkta måsten och tog med mig Nova och Ludde på en riktigt lång powerwalk. Först raka vägen ut till hamnen i Tyrislöt och på vägen tillbaka svängde vi in på en väg som jag aldrig tidigare besökt. Vi gick på den lilla vägen som kantades av skogar på båda sidorna, plötsligt kom vi fram till en grön fin äng mitt i ingenstans, så malplacerad och så vacker mot en brant bergvägg. (Tyvärr så var jag för kall om händerna för att ta fram mobilen och föreviga det hela med ett foto. En annan gång kanske...) Vi vände strax efter ängen och gick tillbaka ut till stora vägen igen då vi upplystes av en skylt att det var en återvändsgränd. Promenaden resulterade i 1 mil nästan exakt. 



På eftermiddagen bytte jag ut mina röda julgardiner mot vita spetsgardiner igen och all belysning byttes ut mot vanliga fönsterlampor. Mina röda Julstjärnor som nästan tappat alla bladen hamnade i komposten. Så nu är alla tecken på julen väck. Längtar nu till att kunna ställa fram mina Mårbacka pelargoner i fönstren igen. Men fram till dess så behöver jag nog köpa in några andra gröna krukväxter då fönsterbrädorna nu gapar relativt tomma.

Körde sedan 3 × 15 minuter på min älskade Fitnessplate (rabattkod finns under kategorin Samarbeten om du också önskar dig en av dessa fantastiska träningsredskap). Ben, rumpa & ryggslut, core och till sist armar, axlar och nacke/skuldror. 


Avslutade min söndag i soffan framför en film om när Tyskarna ockuperade Frankrike under andra världskriget, "Suite Française". En dramafilm baserad på en bok. Den får bli denna söndags filmtips.


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack på förhand snälla du!

#1 - - Anonym:

Härligt med kontraster ibland😀/ Mikaela

Svar: Ja, men hade föredragit tvärtom 😘
Sandra Vulkan