Sweet 16 ❤

Igår fyllde världens bästa Engla 16 år! 

Tänk att jag för 16 år sedan födde denna underbara unge. Hon hade bråttom ut till denna stora vida värld, faktiskt så pass bråttom att hon nästan kom på vägen till förlossningen. Isiga vägar färdade oss från Enköping till Uppsala denna kalla vintermorgon. 'Det är en blondin!" sa barnmorskan när Englas huvud skymtade. "Åhhh mamma lilla flicka!" sa jag utan att egentligen inte veta könet annat än via mitt sjätte sinne. Sedan var hon där på mitt bröst och jag älskade henne precis liks mycket som hennes storebror Adam, något som jag innan varit orolig över, om det ens var möjligt att älska två eller fler när hjärtat redan var översvämmat av ett barn. Men genast hade jag svaret i min famn.



Är så tacksam över att få vara mamma åt denna självständiga, starka unga kvinna!! Engla strider för kvinnors rättigheter och djurens tryggheter och kommer att göra stor skillnad i livet. Alla människors lika värde är en självklarhet för min älskade dotter och det är jag sååå stolt över!!

Vi firade Engla med tårtkalas och presenter igår eftermiddag. Hon gillar egentligen inte att firas, men bara familjen och morfar gick bra. Ingen morgonväckning med frukost på sängen och skönsång, det var ett stort önskemål och det respekterade vi såklart. 






Jag började istället min gårdag med en powerwalk i soluppgången än en gång. Hundarna och jag gick på stigar i skogar i Lagnö och Sanden. 1 1/2 mil blev det även denna underbara morgon/fm.





På eftermiddagen följde jag med Engla och Tindra på deras ridtur i skogen bakom oss.


Adam blev kvar hemma en natt till då han behövde få vila upp sig och bli ordentligt frisk innan han kunde återgå till Karlskrona och skolan där. Mysigt att få ha honom hemma lite extra. 

Min söndag avslutade jag med ett pass på min Fitnessplate, både lite magträning och massage i form av vibrationer. Sedan kröp jag tidigt ner i sängen och kollade på film innan ögonlocken blev riktigt tunga...






#1 - - Anonym:

Grattis än en gång Engla och hoppas hon var nöjd med sin dag😍/ Mikaela