Middag på Missjö...

Igår kväll blev Örjan och jag inbjudna på middag på Missjö av våra vänner Angela och Patrick, som var där med sin båt och några fler av våra gemensamma vänner. Vi packade ner oss i Grisslan och åkte ut på det stilla vattnet.



Vi välkomnades med gott förtugg innan grillen tändes. Vi bjöds på hjortfilé med tillbehör. Så himla lyxigt att bli serverad så läcker mat. Extra lyxigt när denna trevlighet var så spontan och hjärtlig. Det var länge sedan vi sågs så det var verkligen på tiden att få lite tid tillsammans. 





Örjan och jag åkte sedan hem i solnedgången och vi stannade till en stund och tog in detta mäktiga skådespel som är så långt ifrån vår påverkan.


Såå vackert, magiskt och fridfullt!!


Igår blev det ingen löpning för min del, mitt knä var inte redo för det. Jag tog istället en lite längre powerwalk med Ludde och Nova till hamnen i Tyrislöt och tillbaka. Denna sträcka blir nästan exakt 8 km.


Hemma möttes vi av en Örjan som putsade våra fönster, absolut inte en enda dag för tidigt. Det blev en sån otrolig skillnad, speciellt i köket där jag trott att det var dåliga glas i fönstren då en knappt såg ut. Men Örjan fick dem skinande rena.

Jag passade på att frisera Ludde som blivit lite för långhårig. Med en sax och en hårtrimmer och mer än en timmes jobb fick han kort päls och slipper nu att grenar mm fastnar i pälsen när han är ute.

Sedan tog jag min cykel och cyklade iväg för att plocka smultron. Det finns så mycket smultron här ute längs vägkanten. Jag fick snabbt ihop ca 6 dl. Lycka!!

När jag kom tillbaka hem var Engla ute och mockade tillsammans med två av sina kompisar. Och Tindra hade städat sitt rum. Så sammanfattningsvis så kan vi lätt summera dagen som en dag då vi fick mycket gjort här på gården. Måsten som vi nu kan bocka av från vår att-göra-lista.


Bjud gärna på ett litet hjärta här nedan om du gillar detta inlägg och vill läsa mer om mina/våra dagar här på gården och vårt skärgårdsliv!
Tack på förhand snälla du!
#1 - - Anonym:

Härligt att få så mycket gjort😀. Mycket fina bilder😍/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Låter som en jättefin dag. Vackra bilder 🌞. Kram 🥰🥰🥰