En dag att lägga i minnesbanken...

Det blev en obeskrivligt fantastisk Midsommarafton här hemma på gården med våra fina vänner som betyder så otroligt mycket för mig. 



Jag laddade upp min dag med en löptur innan de andra vaknade, för att göra allt i min makt för att mitt mående skulle vara så bra som möjligt. En skön men svettig tur under en klarblå himmel och svalkande vindar. När jag kom tillbaka började gården att vakna till liv och vid 9.30 åkte vi iväg med traktor och kärra för att plocka blommor till midsommarstången och till kransar till oss själva. Med musik på hög volym och glada miner blev det en ljuvlig runda.


Stången kläddes och kransar skapades.




Under tiden satte jag upp frågorna till tipspromenaden som var nästa aktivitet på programmet.

Medan de andra gick runt och svarade på frågorna passade jag på att förbereda lite inför lunchen och fikat. 

Sandra med familj kom tillslut fram efter att ha suttit lääääänge i bilköer. De lagom till ponnyridningen för barnen och framdukningen av vår fantastiska lunchbuffé som bland annat innehöll nyrökt lax (Patrick som stod för denna läckerhet), goda ostar, olika sillar (en av dem var Havtorn- & apelsinsill från Mon), svampomelett, västerbottenpaj, ägghalvor, kallrökt lax mm. Sååå gott!!






Mätta och belåtna, färdiga med sjungadet av snapsvisor så gick vi glada i hågen ner till hagen där vår resta midsommarstång tornade upp sig. Vi bjöd även in våra grannar och deras gäster till dansen. Alla deltog i de traditionella ringdanslekarna med glädje.





Sedan behövde Engla hämtas vid sitt jobb i Mon. Detta gjordes med båt och några av våra vänner tackade ja till att få åka med. Under tiden gjorde jag två tårtor och några special bakelser (till mig, Sandra och Alice). Dessa avnjöts sedan på picknickfiltar i gräset vid midsommarstången. Så otroligt mysigt!!






Fyrkamp i fyra olika låg bjöd på mycket skratt. Grenarna var: säckhoppning, kasta kottar i hink, luftgevärsskytte och skottsk fylla.



Till middag grillades det allt möjligt gott och vi hann precis klart innan ett regnväder drog förbi. En efterföljande blåst fick oss att flytta in för en mysig pratstund över några koppar te och kaffe innan läggdags. Då var de flesta a  oss helt slut, speciellt jag...

Tusen tack alla inblandade för denna magiska dag som jag nu hoppas kommer att bli en årlig tradition!!





#1 - - Anonym:

Vilken dag😍/ Mikaela