En natt på Häktet...



En sista gång vaknade vi i Adams lägenhet i Karlskrona,  min pappa och jag. Jag kastade mig genast ut på en löprunda i den redan gassande solen. Den vackra miljön hade en skön inverkan på mig och min huvudvärk lindrades längs vägen.




7 km senare pustade och flämtade jag ut och kravlade mig in i duschen. 

Vi packade det sista, skurade av golven och åkte för att hämta upp Adam på Kronohäktet där han spenderade natten med sin kompis Liam. Men bli inte alldeles förskräckta nu. Häktet är numera ett hotell, eller ett hostel. Och övernattningen där i cell 106 var Liams studentpresent till Adam. Ett riktigt läckert ställe med orginaldörrarna kvar till cellerna. Häktet byggdes från början av Philadelphiamodellen och det var som att kliva rakt in i en amerikansk fängelsefilm. Användes förr som ett militärhäkte. 


Efter några timmar i bil med ett stopp för brunch i Mönsterås, kom vi äntligen hem till Ekö. Men jag hann bara in och vända och dra på mig en klänning. Åkte sedan med in till Norrköping och blev avsläppt vid Örjans jobb. Sedan åkte Örjan och jag till Lukas studentmottagning. Många som vi känner som tar studenten i år och så lite tid till att fira... Men grattis till er alla som lämnat gymnasiet bakom er nu!!

Väl hemma igen åkte hårtrimmern fram. Resultatet blev en snaggad Örjan, redo för dagens studentmottagning i Enköping.

Det var såå skönt att få krypa ner i vår egna säng och dra på mig mitt underbara tyngdtäcke!! Borta bra men hemma bäst!


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!!
Tack snälla du i förhand!
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Natur, Resor, sjukdom, träning;
Taggar: Hotell, Häktet, Karlskrona, Kronohäktet, Studenten, TrendRehab, cardio, hälsa, konditionsträning, kronisk huvudvärk, löpning, min älskade son, mot bättre hälsa, smärta, träning, träning, tyngdtäcke, workout
#1 - - Anonym:

Hektiska dagar, passa på och njut

#2 - - Anonym:

Hektiska dagar, passa på och njut