Mitt liv i skärgården...

Efter flera dagar hemifrån med studentfirande av olika slag, flytt av son och flyttstädning så var det väldigt skönt att ha en hel dag hemma på gården.



Vaknade inte förrän strax efter åtta, vilket är sent för att vara jag. Jag låg kvar i sängen en stund och bara njöt när Engla hörde av sig inne från det röda huset. Hon var jätte dålig och kräktes massor. Migrän, magsjuka eller troligen tyvärr matförgiftning som ett resultat av en dålig räka. Varit med om det själv en gång så vet precis hur hemskt det är... Tyckte så synd om Engla både pga magsmärtan, kränkningarna dom även ledde till huvudvärk och för att hon missade en jobbdag. Hon orkade iallafall pallra sig in till mig och jag fick i henne en isglass och lättdryck som hon fick behålla.



Jag och Örjan gick ut i värmen och drog om en ny hage till hästarna med mer skuggområden och bra med bete. Ett ganska så behagligt görande faktiskt. 





Efter en brunch ute packade jag mig en korg med te, vatten och en liten nyttig gobit och gick ner till bryggan. Där fläktade det precis lagom mycket och jag låg där och kände det som att jag hamnat i paradiset. Det kluckade så där härligt och rogivande mot båtskråven och måsarna skriade högt uppe i skyn. 



Jag låg där ända tills magen började kurra efter middag. Jag lagade ugnsbakad lax och gjorde en ägg-romsås med dragon och dill från vår egen odling. Färsk spenat och sallad serverades till det.

Var inte ett dugg taggad på löpning så istället körde jag ett av Sandra Fribergs Youtube pass, 30 minuter Pilates ute på gräsmattan i kvällssolen. Klicka Här för att komma till passet. Tröjan jag har på mig är en gåva från just Sandra, och jag älskar den! Sedan gick jag in och körde 2 × 15 minuter på min älskade Fitnessplate Future 3D från TrendRehab. Du kan fortfarande få 20% rabatt på hela sortimentet med min rabattkod Sandra. Och det är dessutom rea på plattan och tyngtäcket nu!! Länk till TrendRehab hittar du Här!



Gissa om jag somnade gott efter denna träning under bästa täcket!


Påminner om att du gärna får klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa Engla din omtanke...
Tusen tack på förhand från oss båda!


#1 - - Anonym:

Vad härligt det låter😍Hoppas Engla kryar på sig💕/ Mikaela

Svar: 😘😘😘
Sandra Vulkan