Tänk va skönt det vore att slippa detta mående...

Jag är så sabla trött på att ständigt vakna med ett pockande illamående! Tidigare har denna obehagliga känsla fasats ut under förmiddagen och till slut lämnat min kropp fram till nästkommande morgon. Men de senaste dagarna har illamåendet ibland hängt i sig hela dagen eller i bästa fall låtit mig vila från den mitt på dagen för att sedan återkomma på eftermiddagen.


Igår var jag till vårdcentralen för att lämna lite blodprover. Järnvärde, blodvärde och denna gång även sköldkörteln, för att se om det är den som spökar. I mitt förstånd rimmar illamåendet illa med viktuppgången, speciellt då jag inte är gravid. Så något fel i kroppen måste det ju vara och ät det inte järnet eller sköldkörteln som är boven så kanske det ändå är obalans med mina hormoner... Skönt att de väljer att kontrollera iallafall, om inte annat för att utesluta.

Jag var kraftigt illamående, väldigt trött och yrslig när jag klev av bussen i Lagnö igår eftermiddag/tidig kväll. Tindra satt där och väntade på mig och gjorde mig sällskap hem. Promenaden var bland de jobbigaste jag varit med om på mycket länge. Att jag dessutom bar på en relativt tung papperspåse med matvaror gjorde ju inte situationen enklare...


Tänk va skönt det vore att slippa detta mående och få vakna fri från allt vad illamående, yrsel och huvudvärk heter. Illamåendet är faktiskt värre än min dagliga smärta. Min kroniska huvudvärk har jag på sätt och vis lätt mig att leva med och är något som jag kan stå ut med. Men illamåendet för med sig orkeslöshet, ledsamhet och kraftig yrsel (vilket även min huvudvärk i och för sig också kan göra, men då släpper det efter några timmar eller dagar).

Släpade mig till sängs tidigare än vanligt på grund av mitt mående...


Om du vill visa din omtanke så blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan!
Tack snälla du!!


En kommentar publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, Livet på gården, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, anemi, daglig smärta, illamående, järnbrist, järninfusion, kronisk huvudvärk, neurologisk sjukdom, orkeslöshet, provtagning, sköldkörteln, trötthet, yrsel
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela

Svar: Saknar dig ❤
Sandra Vulkan