Vilken ljuvlig Midsommardag!

Blå blå himlar och vatten
Blå blå himlar och hav


Vaknar med ett ryck ur en väldigt detaljerad och verklighetstrogen dröm om mina fina vänner Tessan, Sandra och Jesica och mina nyttiga bakverk (en bearbetning av Midsommaraftons trevligheter i kombination med min egna längtan efter det mumsiga gissar jag). Klockan är redan nästan åtta och jag behöver ta ut hundarna på en morgonpromenad. Sandra hänger glatt på. En klarblå molnfri himmel möter oss när vi öppnar dörren. Vi möts även av kraftig blåst som har stökat till lite bland mina blomkrukor utanför huset. Men det är inte kallt iallafall. Sanden-rundan förbi campingen och ridhuset gav oss en nästan 6 km lång powerwalk på exakt en timma (med några pauser för att hundarna behövde stanna och uträtta sina behov).

Sedan letade vi reda på en vägg som bjöd på lä och där satt vi och pratade tillsammans med Tessan, Patrik, Simon och Örjan. Jesica hade under natten tyvärr blivit sjuk, så de packade ihop sig och åkte hemåt innan brunch. Kvar blev dock Oliver som inte alls var redo för att lämna oss och gården. 

Till brunch blev det en pytt i panna av rester som Örjsn stekte på sin Muurika och diverse andra mumsiga rester. Sedan var det dags att vinka av Tessan, Patrik, Ellen och Majken, innan vi andra packade en fikakorg och gick ner till vattnet.







I timmar var vi där och njöt i fulla drag av sommarens alla ljuvligheter! 
Det badades, fångades fiskar i håv, åktes båt, fikades, plasksdes, solades och pratades. En perfekt stund alltså!
Fick nypa mig i armen än en gång över att detta på riktigt är mitt verkliga liv och inte bara en dröm eller något som är tidsbegränsat. Och vi får dela denna glädje med våra underbara vänner!


Oliver önskade tacos till middag så det fick det bli. Örjan drog igång Muurikan igen och det blev riktigt bra.
Sandra gjorde en egen salsa och jag rörde ihop en guacamole, som tillsammans förhöjde smakupplevelse några grader.




Tindra och Oliver red på hästarna innan vi gick in för dagen, då var klockan 22.00. Simon fotade dem när de red med sin kamera som ger så otroligt fina och skarpa bilder.


Efter en kopp kvällsro-te och massa skratt i soffan åt bilder tagna i fredags, var det läggdags för min del. Sandra sov redan, hon somnade när hon sövde Alice. 

Vilken helt fantastisk dag det blev! Känner en enorm tacksamhet över detta...


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg! Tack snälla du!!
#1 - - Anonym:

Ååå, då underbart. Det är härligt här på Gotland med😍/ Mikaela