Tufft pass & Ett jädra svullande...

Underbart skönt att vakna efter en hel natts sömn, även om jag än en gång vaknade sjöblöt. Skippade ändå duschen eftersom jag skulle direkt till gymmet för ett styrketränings pass.

På gymmet började jag med 15 minuters fartfylld rodd det var ett tag sedan sist, och fick sällskap av bästa Malin. Efter rodden blev det ca 1 1/4 timme tuff styrketräning med pyttesmå pausar mellan övningarna. Kändes otroligt bra i kroppen efteråt när jag äntligen fick pusta ut i en skön dusch.

Huvudvärken höll sig i hyfsat skick nästan hela dagen. Yeah!! Va skönt!


På jobbet, efter en rejäl lunch fick jag ett väldans sötsug. Som tur var så hade jag tre små skivor bananbröd med mig som jag genadt tryckte i mig på rasten. En tumme senare var det dags för mellanmål och då åt jag två tjocka skivor av mitt älskade Women Sync bröd med tahini på och ett halvt ägg. Mätt för stunden, efter varje måltid. Men suget är strax tillbaka. Antar att kombinationen hård träning och mens skapar denna hunger och sug.

Väl hemma lagade jag middag medan jag proppade i mig nötter och Kikärtsblondies med cookies dough smak. Åt sedan en stor portion mat innan jag åt ytterliggare några Kikärtsblondies. Ett makalöst svullande som jag njöt av fullt ut.

Efter lite bak, disk och tvätt åkte Örjan och jag för att sjösätta en liten öppen båt som vi nu har i vår ägo. Det var så vackert när Örjan puttrade iväg i solnedgången och glädjen över att bo här ute i skärgården är fortfarande svår att ta in...







Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan...
❤⬇️
Genom att du gör det ger du fler chansen att hitta hit plus att det ökar mina möjligheter att få fler bra samarbeten/sponsorer. Och så ser jag ju vad som är intressant att läsa om.

Tack snälla du!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Livet på gården, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Cardio, Fit over 40, Fitmama, Fitness, Gym, Nordic Wellness Mirum, Rodd, Sankt Annas skärgård Norra Finnö, Styrketräning, Träning, Workout, biceps, båtliv, hunger, min älskade man, selfie, sjösättning, skärgårdsliv, solnedgången, sötsug