Tusen tack Adam!! ❤

Wow vilken magisk helg jag har haft tillsammans med min fina, underbara, fantastiska son!!



Redan tidigt i lördags morse skjutsade Örjan in mig och Adam till Norrköpings resecentrum. Meningen var egentligen att vi skulle ta en egen bil in men då vi (läs jag) försov mig och vaknade ca 75 minuter senare än tänkt så blev jag väldigt glad när Örjan därför erbjöd sig att köra oss. Stressen hade nog annars tärt på mig och troligen ökat min smärta. Att leta parkering och sedan gå till tåget hade krävt lite mer tid såklart.

Tåget tog oss till vår vackra huvudstad. Från centralen promenerade vi till Slussen via Gamla stan som sakta började vakna till liv. Från Slussen tog vi en Djurgårdsfärja över till Gröna Lund där vi mötte upp våra bekanta Nena och Smilla. Jag hade redan innan bestämt mig för att åka nyaste åkattraktionen Snake. Som tur var så ville även Smilla åka den (Adam bangade). Vi köade i 1 timme och 45 minuter för att få denna upplevelse. Och det var det värt vill jag lova! Skulle lätt kunna göra om det igen. De långa kötiderna berodde på det fina, varma, soliga vädret som lockade många till nöjesparken. 



Magarna kurrade på oss alla och vi satte oss ut med vattnet och njöt av varsin portion läcker sushi. Nena och Smilla hade sedan andra planer för sin dag och Adam och jag fick utforska några till åkattraktioner på tu man hand. Det blev inte så många på grund av tekniska fel och långa köer. Men det gjorde inget för vi hade kul ändå. Till mellis blev det en Poké Bowl åt mig och mumsig Langos åt Adam. Jag kan varmt rekommendera Poké Bowl med lax åt alla som planerar att åka till Grönan denna säsong. 



När klockan var runt 17.00 och vi skulle gå till vårt bokade hotellrum på Scandic på Södra Kajen ångrade vi oss och avbokade vårt rum. Istället bokade vi in oss på Hasselbacken. Ett beslut som jag inte ångrade. Tvärs över gatan från Grönan och precis bredvid Circus där vi senare spenderade vår kväll. Rummet var så himla fint! Nyrenoverat och fräscht men ändå med känslan kvar av en äldre vacker byggnad. Färgsättningen, inredningen och badrummet satt som en smäck!






Efter en skön dusch gick vi till restaurangen mittemot Grönans huvudentré och avnjöt en utomordentligt god middag. Oxfilé på allra bästa tänkbara vis. Jag har inte ätit där sedan jag var liten men blev ändå väldigt positivt överraskad. 





Sedan var det äntligen dags för händelsen som fått oss att åka till Stockholm denna helg, min födelsedagspresent från Adam, Alex & Sigges livepodd 7-årskalaset på Circus. Vilken fantastisk och rolig föreställning!! Skrattade och tjoade en hel del faktiskt. Säga vad en vill om dessa två karlar men podda kan de. Och jag och Adam gillar dem skarpt. 



Vi avslutade vår härliga lördag i baren på hotellet men vi blev båda snabbt trötta. Jag somnade med ett stort leende på mina läppar och sov väldigt gott hela natten.

Klockan 06.45 igår morse tassade jag tyst upp och drog på mig träningskläder. På hotellets gym, som var mycket litet, sprang jag 5 km på löpbandet och fortsatte sedan med 30 minuters styrketräning. När jag kom tillbaka upp på rummet väckte jag Adam innan jag hoppade in i duschen. Strax efter 09.00 stegade vi in i restaurangen och åt en rejäl frukost.



Vi checkade ut och hyrde varsin el-scooter (typ kickbike för er som inte vet vad det är) och susade fram på cykelbanorna in till Kungsträdgården. Riktigt kul måste jag säga och ett smidigt färdmedel. En laddar ner en app som en hyr dessa scootrar genom. Scootrarna står parkerade lite varstans i Stockholm så en hittar varsin snabbt. Sedan är det bara att parkera den på en lämplig plats när en är klar med den. Enkelt alltså. Från Kungsträdgården promenerade vi till Centralstationen för att ta tåget hem igen. 



Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan 
❤⬇️
Tavk snälla du för det!!


3 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, Resor, sjukdom, träning;
Taggar: 7 årskalaset, Alex och Sigges podcast, Gröna Lund, Hotell Hasselbacken, Snake, Stockholm, cardio, circus, gym, hotellgym, livepodd, löpning, min älskade son, styrketräning, träning, workout
#1 - - Anonym:

Vilken helg😀/ Mikaela

Svar: Ja! Vilken fantastisk helg! 🥰
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Jamen, vi måste ju åka till Stockholm tillsammans någon gång och scootra runt, lät ju skoj!😃 kram Tessan

Svar: Ja det måste vi ju göra! 😘
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤:

Mysigt. Kram ❤

Svar: Jaaaaaa!!!! 🥰
Sandra Vulkan