Yes I made it!!!!! Med ett leende.

Vårruset 2019 i Norrköping gick av stapeln igår kväll. 3.800 tjejer samlade med samma intention, att ta sig runt den 5 km långa banan i stadskärnan in i mål. En folkfest i hälsans tecken, gemenskap och glädje.



Min underbara kollega Merima var vänlig nog att hålla mig sällskap de nästan tre timmarna som jag spenderade på plats och fanns vid min sida ända fram till starten. Vi hade picknick på en filt i gräset mitt i hjärtat av folkfesten. Solen sken samtidigt som det fläktade friskt, perfekt väder. Jag hade gjort varsin Poké bowl till oss, så himla gott tyckte vi båda. (Kan berätta mer om ingredienser en annan dag.) Åt även hemmagjorda proteinbars en timme innan loppet.





Jag gjorde alla rätt denna gång!! Om ni minns så gick jag ut alldeles för hårt i början förra året och blev väldigt trött, nästan svimfärdig under loppet. Men i år tänkte jag till. Jag hade inga höga krav på mig själv och tog det betydligt lugnare i början och kunde öka takten efter en stund. Jag kom även ihåg att ta bak axlarna och sträcka på mig för att öka syreintaget. Coren var aktiv och stark under hela löpningen och armarna jobbade på för att hjälpa till. Jag hade ett stort leende klistrat på i ansiktet hela rundan, hörde glada tillrop om det ett flertal gånger av publiken längs vägen. 28.32 sprang jag i mål på, plats 216 av 3.800 personer. Hade inte förväntat mig att klara det under halvtimmen så jag är mycket nöjd.


Jag startade min morgon med ett yoga pass. Och trots att jag kände mig orkeslös och tung i kropp och knopp så satte jag intentionen "Jag är stark" för min dag. Och det fungerade tydligen för jag blev bara starkare och piggare under dagens gång. Positive thinking!!

När jag spurtade in i mål så var jag så fylld av endorfiner att jag hade kunnat springa minst 5 km till. Hade till och med svårt att komma till ro vid läggdags. Pigg som en mört helt enkelt. Lycklig och stolt över mig själv!!


Hoppas att du gillade detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan!!
❤⬇️
Kram, tack och trevlig fredag!!




En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, träning;
Taggar: Marie Serneholt, Poké bowl, Vårruset, Vårruset 2019 Norrköping, Vårrusetpepp, cardio, endorfiner, fit over 40, fitness, folkfest, jag är stark, löpning, motion, picknick, power yoga Nordic Wellness Mirum, springa, stark, tävling, yoga
#1 - - Anonym:

Bra jobbat👏👍/ Mikaela

Svar: Tack snälla!! 😀
Sandra Vulkan