Ynnest och ren lyx ❤

Igår morse tog Tessan och jag en rask promenad ut till Uvmarö och genom vandringsleden i naturresarvatet där ute, såklart tillsammans med hundarna. Fåglarnas energiska kvittrande, harar som skuttade omkring på fälten i en ta-fatt liknande lek och den klarblå himlen med solens värmande strålar lockade oss till njutfulla leenden.

Vilken ynnest och ren lyx det är att i dagarna tre få prata och umgås så nära med genuina vänner som verkligen bryr sig om varandras mående. Ja, det börjar kanske bli lite tjatigt nu men det tåls att sägas om och om igen för det är så otroligt otroligt betydelsefullt!

En magiskt god sen frukost på det hembakade brödet från Women Sync (Susanna Moen och Sara Norrboms kommande bok) med tahini och avokado på, chiapudding toppad med olika frön, frysta hallon och blåbär och några dadlar plus varsin kopp te intogs i domstolarna. Det blåste lite snålt men vi hittade någorlunda lä framför Englas och Adams hus. Sedan var det tyvärr dags för Tessan att åka hem till lilla Nye i de småländska skogarna. Jag hade gärna haft henne kvar minst några dagar till...



Jag satt kvar en stund i solen innan jag vårdade mina planteringar och mockade hästarnas hage. På eftermiddagen passade jag på att baka ännu en limpa av det otroligt goda nyttiga brödet. (Om du är sugen på mer information om och recept på brödet så kan du söka upp Women Sync på Facebook och ansöka om medlemskap.)



Pappa och Örjan har hela helgen jobbat och slitit med lite allt möjligt på gården. Skönt för Örjan att få så mycket hjälp och sällskap när jag är upptagen med mina vänner och med sånt som jag uppskattar att göra.


En magisk helg gick mot sitt slut och jag landade mer än nöjd om än något trött i soffan efter ännu en rask långpromenad med Ludde och Nova.


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!!
❤⬇️
Tack på förhand snälla du!!


#1 - - Anonym:

💗💗💗 Tack själv för den fina helgen, som var lika efterlängtad och uppskattad av mej. Guld!!!💗💗💗 kram Tessan

Svar: 🥰🥰🥰
Sandra Vulkan