Du måste andas också...

Huvudvärken stegrade under min morgon igår. Jag trodde dock att jag skulle lyckas manövrera den så som jag gjort de senaste veckorna. Så jag åkte med Örjan in till Norrköping och blev avsläppt på gymmet för ett Soma move pass. 

I trappuppgången sammanstrålade jag med fina Pillan som frågade hur jag mådde. Svarade sanningsenligt att det inte var bra alls. Fick kämpa emot tårarna. När Zacharoula sedan lite oroligt frågade om allt var bra, gav jag henne bara en huvudskakning till svar. Även bästa Malin såg på mig att det inte var min bästa dag.

Trots det, eller kanske på grund av det, gjorde jag mitt bästa under passet. Efteråt erbjöd Zacharoula mig att stanna kvar en stund för avslappning och stretching. Det var precis vad jag behövde tänkte jag. Hon hjälpte mig att stretcha min rygg och mina ben. Och hon påminde mig om att andas, på riktigt andas. Och när jag gjorde det så kändes det som om jag hållit andan sedan innan kuratorbesöket i förrgår. 

Jag gjorde ett tappert försök att rycka upp mig men efter duschen ville benen inte bära mig och jag insåg att jag behövde ta mig hem. Huvudvärken blev allt skarpare och tårarna ville inte sluta rinna. 

Hoppade på bussen utanför Mirum och åkte ner till Söderköping för att därifrån ta en närtrafiktaxi hem. Tröttheten var enorm och jag somnade i taxin. Otroligt skönt att sedan få kliva in genom dörren hemma och lägga mig i soffan.



Fördrev mig dag med massa vila med aktiv andning, pussel för att skingra tankarna och lagade sedan mat till min familj kom hem. Gjorde även en underbar chokladmousse på bl.a avokado till lunch, toppad med massor av nyttigt gott. Receptet kommer från Women Sync som finns på Facebook. Anpassad till den tredje och sista fasen i menscykeln, den stillar cravings som ofta uppkommer i denna fas.




Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg och/eller vill visa din omtanke!
❤⬇️
Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Soma move, chokladmousse för fas 3i menscykeln, illamående, neurologisksjukdom, oro, pussel 1000 bitar, skarp huvudvärk, skov, trötthet, women sync, ångest
#1 - - Anonym:

Åååå, nu måste ALLT få vända för dig❤❤❤/ Mikaela

Svar: Ja det gör det nog, måste bara vårda mig själv lite emellanåt... ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Var nu hemma till du mår bättre igen. Andas och vila. Kram ❤

Svar:
Sandra Vulkan