Ett steg närmare en bekvämare vardag...

Efter nästan 15 månader på gården med dag efter dag handdiska så ser jag äntligen ett ljus i tunneln...

Om jag fått bestämma så hade vi redan varit färdiga med all renovering av våra hus. Men då skulle vi nog sitta här alldeles utbrända och less på varandra nu. Och kanske även med ett kök som vi inte varit helt nöjda med.

Nu har vi haft tid att känna in kökets, och husets, själ och atmosfär. Vi har haft idéer och tankar som vi bollat och förkastat innan vi nu bestämt oss för vad vi vill ha. Det får inte bli för modernt, måste ju passa in vårt hus som är byggt på 1850-talet men ändå med dagens bekvämligheter. Inte så lätt som jag trott. 

Igår åkte vi till IKEA och köpte stommar, insatser och luckor till vårt kök. Kan lova att vi inte var ensamma i det stora varuhuset, det riktigt kryllade av köpsugna människor runt oss. Så jag var väldigt glad över att jag redan hemma ritat köket med dess nya inredning, vilket såklart underlättade hela proceduren på plats. Dock hade vi bestämt oss för att inte köpa luckor på IKEA utan från ett företag som tillverkar luckor som passar IKEA's stommar men efter den färgkoden som en önskar. Men när vi väl var på IKEA så fastnade vi alla för samma luckor, så vi köpte dem.  

Vi är nu ett steg närmare köksrenoverings slut. Efter årsskiftet kommer rörmokaren och drar om rören till diskbänken och kopplar in vår diskmaskin som nu stått i ett förråd och väntat i ett år. En ursnygg SMEG diskmaskin i samma serie som vårt kylskåp. Ska bli sååå skönt att slippa handdiska allt jämt!!



Gisses vad jag längtar nu!
#1 - - Anonym:

Så härligt att vara påväg😀/ Mik

Svar: Ja, helt underbart!! 😁
Sandra Vulkan

#2 - - Anita:

Wow, så kul :D :D

Svar: Ja älskar att planera, renovera och inreda!
Sandra Vulkan