Förvåning & Kämparanda...

"Ska du inte vara hemma idag?" frågade Örjan förvånat när jag klev upp ur sängen och började klä på mig. 

Jag förstår hans förvåning då min egen förvåning var lika stor över att jag ens stod på benen. För i måndags kväll när jag gnyende släpade mig upp för trappan till sängen så var jag tvungen att ta min starka receptbelagda medicin som jag vägrat att ta i över ett år (om jag inte missminner mig). Smärtan var alltför stor och inte längre hanterbar. Så trots att jag är emot mediciner generellt så insåg jag att det var det enda rätta. Och jag fick sova gott efter det, så valet var klokt.

Men min envishet och till viss del mina skuldkänslor fick mig att ta mig till jobbet. Smärtan var något lindrigare och iallafall hanterbar. Skippade dock yogan och tog istället en rask promenad innan jag började jobba. Det gav effekt efter en stund och jag lyckades ta mig igenom arbetsdagen som till min tur slutade redan 13.45.

Promenerade igen, denna gång till Tingstad mittemellan Norrköping och Söderköping. Därifrån tog jag bussen resten av sträckan till Söderköping. Gick den korta biten hem till Pillan som var hemma med sin son.Kvalitétstid med gott te och trevliga samtal var precis vad jag behövde.

Väl hemma bakade jag Women Syncs nya chokladbrownniebröd specialdesignat för fas 3 i menscykeln. Sååå himla gott!! Jag lagade även tre olika rätter, en var till Örjan, Tindra och mig, plus en matlåda med tonfisksallad till mig. Sedan pluggade jag med Tindra till hennes prov i Samhällskunskap som hon har idag. Dessutom hann jag med 15 minuter på min älskade Fitnessplate Future 3D från TrendRehab. (Ni vet väl om att min rabattkod Sandra på 25% gäller ända fram till Black Friday??)

Efter dagens slut kan jag ärligt summera det med att Ja, jag känner mig som en riktig kämpe! 


Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan 
❤⬇️



3 kommentarer publicerat i Allmänt, Djur, Hälsa, Livet på gården, sjukdom, träning;
Taggar: Nova, Shetland sheepdog, chokladbrownniebröd, hembakat, hund, jack Russell terrier, kronisk huvudvärk, neurologisksjukdom, nyttigt fika, nyttigt gott för fas 3 i menscykeln, powerwalk, rask promenad, skarp smärta, women sync
#1 - - Anonym:

❤/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 🥰:

Hoppas att du får en bättre idag idag!!! Kram ❤

Svar: Tack!! 😍
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Skönt att du mår bättre! Blir väldigt nyfiken på detta bröd, vart kan jag hitta recept tro? Stor kram på di, lillstrumpa❤

Svar: Sök på Women Sync på fb ❤ Kramar
Sandra Vulkan