Jag vill hjälpa fler!!

Igår fick jag möjlighet att göra något som jag verkligen älskar att göra. Jag pratade med en bekant om hens partner som ganska så nyligen fått en MS-diagnos och kände att jag ville dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper kring antiinflammatorisk livsstil. Och då mest kring kosten och allt gott som jag, och andra som lever med neurologiska sjukdomar, fått ut av en förändrad kost.

Vi hann bara prata lite kort, lite i språng, men det lilla jag hann bidra med gjorde mig otroligt energifylld och inspirerad till att få nå ut till fler. Jag vet att jag eventuellt redan idag kommer att få fortsätta vårat samtal och berätta mer ingående om mina egna framsteg och forskning som har tagit del av.

Om jag så bara kan få hjälpa en enda person till ett bättre liv så är det värt varendaste liten dag med huvudvärken. Då får min egen sjukdom ett syfte och jag får ett svar på varför just jag drabbades.

Effekten av en antiinflammatorisk livsstil måste bli synlig för så många fler, så att fler slipper lida i onödan av symtom som inte ens läkarna kan bota eller lindra eller som behandlas med starka mediciner som ger tråkiga biverkningar. 

Om jag kunde sätta ut min medicin med hjälp av en hälsosam livsstil så är jag säker på att fler kan det...


Hjälp mig att sprida denna kunskap så att vi tillsammans kan hjälpa andra till bättre mående!

Ett litet hjärtklick från just dig är ett steg på vägen... ❤⬇️ Tack snälla du på förhand!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: antiinflammatorisk kost, antiinflammatorisk livsstil, ett friskare liv, hjälpa andra, kronisk huvudvärk, mot bättre hälsa, neurologisksjukdom, smärta, sprida kunskap