Återhämtningen har startat...

Stormen fortsatte härja under gårdagen och det var dess vinande i väggarna som väckte mig vid 05.30. Låg kvar en stund under mitt sköna täcke. Min dagliga morgonpromenad lockade inte alls, och då jag visste att Örjan rastat hundarna innan han åkte till jobbet så behövde jag inte ge mig ut. Vilket jag var tacksam över då mitt huvud och min hals bråkade.

Något som däremot lockade väldigt mycket var ett hett bad. Speciellt då stormen kylt ner huset. Tappade upp vatten i badkaret och lät sedan kroppen sakta sjunka ner i det varma vattnet, på gränsen till skållande. Det tar några sekunder för huden att vänja sig vid hettan men sedan är det bara njutbart.

Låg länge i badet, ända tills jag såg ut som ett russin. Mediterade, kollade på ett avsnitt i en Netflix serie (Unorthodox) och masserade armar, ben och fötter. Fortsatte sedan i det lugna tempot när jag torkade mig, rakade benen och smörjde in mig.

Innan jag väckte Tindra för skolarbete (Englas första lektion började 13 00) satte jag mig i kökssoffan och drack en stor kopp te och lyssnade en stund på en ljudbok. Bakade ännu ett bananbröd åt mig och Tindra, det förra gick åt fortare än kvickt. 

Hittade en lä plats i solen där jag kunde slå mig ner och låta solens strålar möta mitt ansikte, medan Engla lagade lunch och Tindra hade hand om tvättstugan. Kändes oerhört lyxigt!



Fortsatta min meditativa dag med stretchande yoga och fotmassage i min älskade Footmassager (från TrendRehab) och avslutade dagen med en Babyfoot peeling behandling. 


#1 - - Anonym:

Vilken skön dag💕/ Mikaela