Lite positivitet...

Ännu en pusselbit har fallit på plats i vårt stora härliga bondkök. För iförrgår kom äntligen vårt nya kylskåp och det blev precis så bra som vi hoppats på, om inte ännu bättre. Det var en fröjd att få fylla det med våra matvaror.



Ni som missat anledningen till varför vi efter bara 1 1/2 år med den förra kylen nu valde att köpa ett nytt, så kan jag berätta att nu när vi gjort om i köket och kylen fått en ny plats så var den förra felhängd i dörren. Alltså den öppnades åt fel håll och på dessa går det inte bara att vända på dörren. Men då det ändå behövdes en ny kyl i det andra huset så fick den gamla flytta in dit och där blev den perfekt.

Något annat positivt var att min leverans av pelargoner, mina älskade Mårbackor, kom igår eftermiddag. Genast blev vårkänslorna lite extra boostade när de placerades ut i fönsterna i huset.

Tindra landade igår i mitt beslut om att hålla henne hemma från skolan. Sovmorgon till ca 9.30, nybakat bananbröd och iskaffe fick bli hennes start på dagen. Hon jobbade på jätte bra med skoluppgifter och hann rida på Theo medan solen värmde. Själv spenderade jag dagen i solstolen mot husväggen, efter att jag hjälpt Tindra att komma igång med skolarbetet.