Nu måste det halsonda ge med sig...

Jag längtar mig galen efter barnen och kollegorna på min förskola! Fick i förrgår ett gulligt sms från min avdelning som gladde mig mycket.



Nu är det bara min hals med den svullna lymfkörteln som bråkar med mig (förrutom min dagliga, kroniska huvudvärk såklart). Ringde vårdcentralen igår för att få lite råd om hur jag ska tänka kring det ifall det inte har släppt till på tisdag. Sjuksköterskan som jag pratade med sa att jag måste stanna hemma om jag fortfarande har ont.

Jag - Men det kan ju hålla i jätte länge?
Sjuksköterskan - Ja. Men vi måste hålla oss till rekommendationerna.
Jag - Jo, visst är det så...
Sjuksköterskan - Kanske dags för lite egenvård och ta hand om sig.
Jag - Nu har jag ju vilat i snart en månad... 
Sjuksköterskan - Då tycker jag att du ska ut och röra dig i friska luften och få lite motion.
Jag - Jag går en långpromenad varje dag nästan. 
Sjuksköterskan - Bra och hälsosam mat och dryck kanske kan hjälpa dig att bli frisk.
Jag - Ja, jag ska göra mitt bästa. 

Hen kan ju inte veta att allt jag stoppar i mig är bra och hälsosamt. Men ändå konstigt att förutsätta att en äter onyttigt. Orkade inte börja den onödiga diskussionen.

Men nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag blir av med det halsonda under påskhelgen, för jag är så rastlös och less på att cara isolerad från omvärlden. 


#1 - - Anonym:

Meninglöst tips till just dig. Hoppas du snart blir frisk💕/ Mikaela