En oplanerad ledig dag!!

Ibland har jag allt lite tur i oturen måste jag glatt erkänna. I måndags när jag kom till jobbet fick jag till min stora förvåning och lycka veta att jag behövde (jo, faktiskt behövde) vara ledig denna fredag då jag var tvungen att minska mina injobbade komptimmar inför terminsstarten.

Och detta passade ju mig alldeles ypperligt med tanke på mitt mående som inte är på topp just nu. Så igår fick jag mig min välbehövliga vila och återhämtning. Detta gällde även mina muskler som led av träningsvärk från torsdagens djupgående stretching (för andra gången denna vecka). I torsdags kväll började det redan kännas ordentligt i mina skinkor och i typ alla ryggmusklerna. Ställde mig därför på min Fitnessplate för att både träna bort smärtan och ge hela kroppen en vibrerande skön "massage". Det tog dock inte bort allt kännbart, men igår körde jag på den igen, plus lite lugn yinyoga och en promenad för att hela min kropp, knopp och själ. Inga tuffa träningspass alls, bara återhämtning.

Mysigt att få en extra ledig dag när även mina döttrar fortfarande är lediga från skolan. Fick t.o.m med mig dem på en långpromenad med glass som belöning innan vi vände hem igen. 

Och vädret gick det ju inte att klaga på, äntligen värme och sommarsol igen. Var ute större delen av dagen såklart.

Lagade mig en supergod improviserad enkel lunch som jag satt ute i solstolen och mumsade i mig. Självklart bjuder jag på receptet. 



Zucchininudlar i currykycklingsås

1 Zucchini 
1 burk kycklingbröst 
1 burk bambuskott
25 gram smör
2 dl kokosmjölk i tetra
1 dl unsweeted kokosmjök (tunn som vanlig mjölk)
Curry 
Svartpeppar 
Salt
Kycklingkrydda
Lökpulver
Gurkmeja

Gör så här: Strimla zucchinin i långa "nudlar". 

Smält smöret i en kastrull. Tillsätt kokosmjölken och koka upp. Vispa ner kryddorna. 

Lägg i zucchininudlarna. Tillsätte lite extra av den tunna mjölken om såsen inte omsluter nudlarna. Rör om i ett par sekunder och tillsätt nu kycklingen och bambuskotten. Hade jag har färska champinjoner så hade de också åkt i.

Låt allt bli varmt, ca ett par minuter. Servera sedan med sallad eller som det är.

Räcker till 2 portioner. 



Igår kväll lyxade vi till det med årets kräftpremiär för oss här hemma. Det var bara Engla, Tindra, Örjan och jag, vilket såklart var bra nog. Trevligt och som alltid utomordentligt gott!! Men nästa gång får allt de två som saknades, Adam och Moa, vara med. För när inte alla i familjen är samlade så känns det att någon eller några fattas oss.


Yogapose of the day is Fallen angel pose (försök nummer 2 och 3, det blir bättre och bättre men jag har lite kvar att jobba på...)


Min rabattkod Sandra ger dig 20% rabatt vid köp av FitnessplateFuture3D eller något annat hos TrendRehab, gäller alltså hela deras sortiment och även på reapriserna. 






Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Recept, Samarbeten, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, TrendRehab, antiinflammatorisk kost, enkel matlagning, fallen angel pose, keto lunch, kräftor, kräftpremiär, rabatt, rabattkod Sandra, recept, träning, vibrationsplatta, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi, zucchininudlar med curry och kyckling, återhämtning