Healing på bästa sätt...

Önskar att den överhängande tröttheten ville lämna min kropp så att jag kunde få känna mig utvilad och energifylld igen.

Det var så himla jobbigt att ta mig upp ur sängen när jag vaknade igår morse. Trots att jag sov tills jag vaknade efter drygt nio timmars sömn. Borde ha studsat upp ur sängen... Men jag vältrade mig ur sängen och lyckades ta mig ut med Ludde på en minipromenad, bara rastade av honom.

Vädret var perfekt!
Solen lyste och värmde ordentligt och det fläktade endast ytterst lite.
Jag packade kylväska och picknick-korgen innan Engla, Örjan, Ludde och jag åkte ut med båten för en dag på någon fin ö. (Tindra jobbade.)



Vår favoritplats på Norr Udd (Missjö) var ledig så där la vi till. Vi var tvungna att gå upp och sätta oss högst upp på berget för att få oss lite svalkande fläkt, det var riktigt varmt.

Det finns inget som är mer helande för mitt mående än just detta. Lugnet, skvalpandet, SOLEN, värmen, myset med mina älskade, vilan, små pratet och nyttigt gott. Det kan helt enkelt inte bli bättre än så här!!



Jag hade rört ihop ännu en mumsig sås till zucchininudlar som vi tagit med till lunch. Denna gång var det en kall sås med lax och kräftstjärtar i. Idén fick jag från bästa Eva som gjort snittar med en laxröra. Nedan följer min version av receptet.


Zucchininudlar med lax- & kräftskiva

1 Zucchini 
Olivolja 
Salt
Kokande vatten 

150 gram Kallrökt lax
10-15 kräftor
1 dl kokosmjölk i tetra
2 msk äkta majonäs 
50 gram färskost 
2 msk pepparrot i tub
Svartpeppar 
Salt

Gör så här: Skiva laxen i små bitar. Skala kräftorna.
Blanda ihop kokosmjölk, majonäs, färskost och pepparrot till en klumpfri sås. Krydda med salt och peppar. 
Rör ner laxbitarna och kräftstjärtarna i såsen.
Ställ kallt.

Strimla zucchinin till långa nudlar. Jag använder först osthyvel och sedan kniv och skär strimlor av de hyvlade skivorna. 
Koka upp 1 liter saltat vatten. Lägg ner nudlarna i vattnet. Sätt på lock och ta bort från plattan. Häll bort vattnet efter en till ett par minuter beroende på hur mycket tuggmotstånd du önskar. Blanda i lite olivolja.

Servera sedan som det är eller med sallad till.




Vi puttrade sedan sakta hem för att få njuta hela vägen. 

Väl hemma satte vi igång med kvällsmaten som igår bestod av grillade spareribs och vildsvin med hemmagjord sötpotatispomme och klyftpotatis på vår egen färskpotatis, bearnaisesås, svampstuvning och en fräsch och krispig sallad. Väldans gott!! Runt bordet blev vi fem då Tindra kommit hem från jobbet och Englas kompis Adela blivit inbjuden. Älskar när vi är många som njuter av maten som vi lagat. Det en inte är så förtjust i älskar någon annan och tvärtom. Summan av kardemumman blir att maten uppskattas och alla blir mätta (utom jag som ju inte har någon mättnadskänsla...)


Yogapose of the day is a lazy pose up in the tree 
(passar utmärkt för en dag som igår).



Klicka gärna på hjärtat här nere ❤⬇️





#1 - - Heidi:

Åh vad underbart att kunna åka ut sådär med båten, det ser helt fantastiskt rofyllt ut! Hoppas det gjorde tröttheten lite mer hanterbar!

Svar: Ja det är underbart!! Jag laddar batterierna som bäst här ute. Kram
Sandra Vulkan