Beordrad vila...

Efter en skön, varm och efterlängtad dusch åkte jag igår morse in till Geria vårdcentral i Söderköping. Jag hängde på låset till Lättakuten som öppnade 08.00. Först in, så jag behövde inte vänta länge på att bli undersökt. Efter genomgång av symtom och provtagning kom domen.



Till min lättnad var det inte lunginflammation, iallafall inte än. Jag har akut bronkit, dvs luftrörskatarr, vilket är en vanlig sjukdom. Min bronkit sitter dock långt ner i lungorna. Fick recept på hostmedicin och beordrad vila i minst en vecka. Akut bronkit kan övergå till lunginflammation ifall en inte vårdar sig själv.

I nuläget är vilan inte svår alls att verkställa då jag är helt orkeslös, har jobbigt att andas vid minsta pyttelilla ansträngning, tungt att andas även vid vila dock och långdragna smärtsamma hostattacker. Men jag lider av skuldkänslor av att svika på jobbet. Jag vet, det ska jag inte då jag inte kan rå för att jag är sjuk. Men jag har dessa skuldkänslor ändå...


Bjuder på lite vårkänslor så här på sportlovet. Bilder från vår trädgård, tagna i söndags. 
3 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Sankt Annas skärgård, Skärgårdsliv, akut bronkit, hosta, luftrörskatarr, penséer, snödroppar, vila, vårblomster, vårtecken
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Vila nu ordentligt så du snart är pigg igen. Krya på dig kramar 💗💗💗

#3 - - https://varldenshemligastegravid.blogg.se/:

Krya på dig!

Svar: Tack!
Sandra Vulkan