Kärleksmiddag på Båthuset ❤❤

Ingen kan väl ha missat att det igår var Alla hjärtans dag?!

En dag i kärlekens tecken som är underbar att fira om en funnit kärleken och hemsk om en känner sig ensam. Och sorglig om en mist en nära släkting just denna fina dag. Min farmor gick bort denna dag för nio år sedan och fattas mig fortfarande så det värker i hjärtat, så en del av mina tankar går såklart till henne...


Örjan och jag firade denna dag med en kärleksmiddag på Båthuset i Mon här ute på Norra Finnö. En trerätterskärleksmeny serverades på bord dekorerade med röda rosor och röda ljusstakar. Jag hade i förväg meddelat min antiinflammatoriska kost och blev glatt överraskad över hur fint de fått ihop mina rätter så att de knappt gick att urskilja från originalen (förutom desserten som i mitt fall var äppelpannacotta istället för choklad, dock gudomligt god!)

Bilderna är tyvärr inte de bästa, men jag la inte så mycket energi på att fota utan ville njuta av maten och sällskapet till fullo.



Skaldjursbisquen var len som bomull och var den perfekta starten till ett glas bubbel...


En fullkomlig SMAKSENSATION när svartvinbärsskyn blandade sig med kalven som smälte i munnen...


Pricken över i vår såklart desserten, i mitt fall äppelpannacotta med ljuvliga hallon som tog mig tillbaka till förra sommaren i tankarna.

Örjan slickade nästan sin skål, vilket inte är vanligt när det gäller desserter i hans fall, så ett mycket gott betyg även där. 


Tusen tack till Petra med personal för en oförglömlig middag!!!

Proppmätta av njutning åkte vi hem och tände en brasa...

Lämna kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: Alka hjärtans dag, Båthuset i Mon, Kärleksmiddag, Sankt Annas skärgård, Skärgårdsliv, antiinflammatorisk kost