Lite energi, D-vitamin & Familjen...

Kände redan när jag vaknade att något var annorlunda, men vågade inte hoppas fullt ut. Rastade hundarna och tog ut hästarna i hagen. Visst hostade jag en del, men betydligt mindre. Och jag kände mig inte helt slut efteråt.

Dammsög och skurade golven och bädda rent i Adams säng eftersom Adam och Moa väntades, och Moa är oturligt nog pälsdjurallergiker. Och jag kände mig fortfarande inte helt slut efteråt.

Insåg att jag är på väg mot ett friskare liv. Ny energi flödade i liten mängd i min kropp hela förmiddagen och eftermiddagen. Självklart så såg jag till att få mig mycket vila så att jag inte skulle försämras igen. Till min fördel sken solen på en klarblå molnfri himmel så jag satte mig i dörröppningen till magasinet, för att undfly blåsten, och njöt av de ljuvliga solstrålarna. D-vitamin rakt in i huden i ansiktet muntrar alltid upp mig extra mycket.




Till middagen igår var hela familjen samlad igen! Så härligt när det är fullt runt köksbordet i vårt lilla lantkök. Jag hade gjort en riktigt god tacogratäng efter ett recept som jag hittade via Google, Världens godaste tacogratäng. Bytte ut creme fraichen mot oatly imat fraiche så att även jag kunde äta av den. Och nötfärsen byttes ut mot vildsvinsfärs. Här hittar du receptet

Ungdomarna fick chokladfondue med jordgubbar och vindruvor till efterrätt. Lyxigt i sin enkelhet och mysigt att få hänga med de som betyder allra mest!!
#1 - - Anonym:

Vilken härlig dag 😍/ Mikaela

Svar: Ja det var det! 😍
Sandra Vulkan