Otäck känsla... (Ej för mycket äckelmagade läsare)

Vaknade under natten till igår av häftig hjärtklappning. Insåg efter en liten stund att hjärtklappningen berodde på att jag hade jobbigt med andningen. Den nya slemlösande hostmedicinen hade börjat göra verkan och luftvägarna kändes täppta av segt slem (ber om ursäkt för den inte fullt så trevliga redogörelsen). Jag låg och kämpade på en stund, andades så lugnt jag kunde för att få ner hjärtrytmen. Gick sedan ner till köket och hällde i mig ännu en slurk av hostmedicinen (som jag bör ta 4 gånger per dag). Somnade sedan om igen och sov gott.


 Spenderade min förmiddag i sängen framför en schysst Netflix serie. Sedan åkte jag och Engla in till Norrköping för att hämta Tindra vid tåget. Hon har varit hos en kompis i Mellerud som hon lärde känna för två år sedan på ett ridläger. Men nu efter fyra dagar hemifrån är hon äntligen hemma igen.

Efter den lilla utflykten var jag helt slut och kröp ner i sängen igen med lite te och gott att äta. Engla och Tindra red bort till det närliggande ridhuset för träning av hästarna.

Mina skuldkänslor över att svika på jobbet lugnades efter ett samtal med en av kollegorna som berättade att det igår endast kom tre barn till vår avdelning. Sportlov och sjukdomar antar jag. Hur som helst så kändes det bättre i mitt sinne.


#1 - - Mamma ❤:

Hoppas att du mår bättre idag. Kram ❤