Försämring av min sjukdom??

Igår morse var det morgonyoga med bästa Zacharoula på gymmet igen. Älskar dessa tuffa och utmanande pass som fullkomligt suger musten ur musklerna. Igår fick testa lite akrobatik igen, så himla roligt! Tillsammans med Zacharoula tränade jag på The airplane bl a. Påminner om lyftet i Dirty Dancing fast här ligger en på rygg med raka ben uppåt och nästa person lägger sig med magen på den andres fötter, spänner magmusklerna och "flyger". Både balans och styrka tränas då. Jag lyckades hyfsat bra, trots att min balans varit kass den senaste tiden.

Funderar på om det är min neurologiskasjukdom som orsakar min dåliga balans som i början av sjukdomen. Eller om det är mitt psykiska mående som bråkar med mina sinnen. Svårt att få svar på i nuläget och inte super viktigt att veta just nu. Men helt klart lite oroande om det beror på sjukdomen och jag försämrats i den...

Jobbade 7.30 till 13.45 igår och sedan åkte jag raka vägen hem för att hinna ta en rask promenad innan skymningen. 



Under promenaden blev min syn helt plötsligt suddig. Jag gnuggade mig i ögonen och blinkade häftigt upprepade gånger men ingenting hjälpte. Träden på skogsstigen blev till gröna blurriga stora fläckar och jag hade svårt att urskilja rötter och stenar som befann sig på stigen. Tur att jag ändå känner till vägen ganska så väl och bara snubblade till ett par gånger. Självklart blev jag lite rädd vilket inte direkt underlättade. Jag började öka på farten ytterliggare lite till och slog mig rekord i tid på just denna runda. Väl hemma igen släppte suddigheten lika hastigt som den dök upp. Helt utan någon tänkbar förklaring. Självklart dras mina tankar även i detta fall till en försämring av min neurologisksjukdom...
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela