Sömnlös natt...

Då arbetslivet börjar idag igen efter en lång ledighet så åkte Engla och jag till lägenheten i Norrköping igår. Eller rättare sagt så åkte vi med Adam, som släppte av oss innan han åkte vidare upp till Enköping. 

Vi hann med lite shopping också. Eller en rättelse till, Adam shoppade kläder och till Engla bunkrade vi mat för veckan.

I lägenheten skruvade vi ihop Englas nya skrivbord innan vi fick besök av min vän Mickis. Mickis och jag drack te och pratade massor. Välbehövliga samtal. Mysigt att ses då det var ett tag sen som vi umgicks utanför jobbet.

På förmiddagen var jag och Örjan till IKEA och inhandlade en ny sängstomme. Vi är less på vår tidigare och dessutom ville vi ha en säng med förvaring under då linneskåp lyser med sin frånvaro i våra hus. Sängkläder och extra kuddar och täcken har vi förvarat på kattvindarna men känner oro över att mössen kanske invaderar och förstör. 

Så denna säng är nu till salu om någon önskar köpa...


Tanken med att sova i Norrköping var att jag skulle få sova en timme extra och ändå hinna med ett yoga pass innan jobbet. Men så blev det inte. Jag låg och vred och vände på mig timme efter timme. Kunde inte somna. Fick ihop två timmars sömn tillslut... Mitt mående påverkade såklart mig, att må dåligt psykiskt förstör så mycket även fysiskt. Sömn och hunger är som bortblåst. Vilket i sin tur leder till skarpare huvudvärk, dåligt med energi och mer jobbiga tankar. En ond cirkel som jag hoppas jag lyckas bryta idag...



En kommentar publicerat i Allmänt, Livet på gården, inredning;
Taggar: depression, ingen matlust, kronisk huvudvärk, neurologisksjukdom, oro, psykisk ohälsa, skarp huvudvärk, sömnbrist, sömnlöshet, ungen hungerkänsla, ångest
#1 - - Anonym:

Så mysigt att ses❤❤❤/ Mikaela

Svar: Ja verkligen!! ❤
Sandra Vulkan