Äntligen händer det något igen...

Minns du att jag skrev om att jag kontaktade Neuromottagningen i Norrköping efter att jag fått svar på mitt Covid-19 test som var negativt?

Jag skrev till dem i Mina vårdkontakter på 1177.se och krävde att få starta upp min diagnosutredning igen, som legat i träda i över två år. I normala fall så brukar det ta minst två till tre månader från det att en hör av sig till dem till att en får en läkartid. Och nu i corona-tiderna så tänkte jag att det skulle dröja ännu längre. Så gissa hur chockad jag blev när det förra veckan låg ett brev från Neuromottagningen i vår brevlåda med en tid till dem redan om en månad!

Antar att även de blev oroliga över att jag blev så dålig sist och att det denna gång även påverkade mina lungor.

Ska bli spännande att se hur de nu kommer att ta sig an mig och min sjukdom. Om jag nu får göra en ny magnetkameraundersökning och om nya prover kommer att tas.

Det är en ny neurolog som jag ska få träffa då min tidigare är tjänstledig och forskar i Linköping. Tror det kan vara bra att få bli undersökt av någon annan som kanske har andra tankar och idéer som kan vara till hjälp för mig. 

Men hur spännande och bra det än känns med att något faktiskt händer igen så är jag såklart även väldigt nervös och lite smått rädd över allt som har med detta att göra...



Yogapose of the day is pistol pose
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: balansträning, diagnosutredning, neurologisk sjukdom, pistol pose, påverkade lungor, skov, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi