En återbrukad gungställning blev mysgunga...

För några dagar sedan efterlyste jag en gammal gungställning i en Facebook här ute i skärgården. Fick en överbliven/övergiven gungställning av en kvinna som bor knappt 2 km från oss. Jag och Örjan tog traktor med skrinda och åkte och hämtade den. 

Gungorna i sprucken solblekt plast hade sett sina bästa dagar och hamnade på returpunkten.

Men själva ställningen som var i de klassiska gröna och röda färgerna målade jag igår med vit hammarlack. I blåsten, vilket resulterade i att jag fick några färgstänk blåsta på min kropp. Men vad gör det när en försöker vara lite kreativ...

I förrgår beställde jag två vita hängstolar på nätet och de kom redan med brevbäraren igår. Snacka om snabb leverans!

Så igår kväll kunde jag göra klart mitt lilla projekt. Detta är inget som jag kommit på helt själv, utan sett i återbruka-grupp på Facebook, fast få endast i svart.


Så himla mysigt att sitta i och titta på fåren i hagen mittemot och njuta av solnedgången, eller se på alla turisterna som på söndagar/semesterslut lämnar skärgården för att åka hem till städerna.



Min gårdag i övrigt startades med en löprunda till Gäddvik med Ludde i solskenet. Sedan spenderade jag en stor del av dagen just i solen, jag yogade, lyssnande på ett par sommarprat och en ljudbok.


The yogapose of the day får bli brygga. Jag har ingen bra bakåtböjning men övar och stretchar för att bli bättre på denna pose. Är lite stolt ändå eftersom jag för bara någon månads sedan inte ens orkade resa mig upp i brygga från ryggläge och nu klarar detta.



Örjan åkte in till Söderköping och hämtade stora markplattor som ska återbrukas till några andra kommande projekt.

Efter middagen som bestod av rester från grillningen i förrgår (mycket återbruk nu), så hade vi myskväll i soffan framför ett par filmer.