Nu tog det slut...

Älskar när väderleksrapporten inte stämmer, när det visar molnigt hela dagen och jag vaknar till strålande sol!

Exakt så var det igår. Jag låg kvar extra länge i sängen och njöt av min sista sovmorgon för denna semesterperiod. Jag gick upp och startade en tvätt, vek det som låg torrt i torktumlaren, plockade ur den rena disken ur diskmaskinen och kollade så att katterna hade mat. Lowis var inte inne med Elvis och jag blev genast orolig för hennes skull. Jag gick runt lite på gården och ropade på henne, kollade så hon inte råkat ut för en olycka på vägen och ropade lite till. Men ingen Lowis.

Jag tog en rask promenad i solskenet ut till Uvmarö. Fortsatte mitt Lowis-letande när jag kom hem igen, men fortfarande kom ingen kattunge springandes.



Flyttade hästarna till en hage med mera bete, mockade i ens hagen och fixade lite ute. Gjorde sedan iordning lite kaffe och mackor till min älskade man som rev innertaket i verkstaden, och vi fikade vid 13-tiden. Då som först började himlen täckas av moln. Tacksam över en hel förmiddag i sol gick jag in och böddade rent i Englas rum efter att Adam lånat det. Då ropar Örjan på mig och bredvid honom kommer fina lilla Lowis gående. Jag fylls av lycka och lockar på henne, och hon springer in till Elvis och myser ner sig bredvid honom.



Resten av min sista dag innan arbetslivet sätter igång igen, utövade jag yoga, mediterade och fixade lite inne. Nu ser jag faktiskt fram emot att komma in i vardagen igen med rutiner och att allt blir som vanligt igen. Självklart så ser jag även fram emot alla härliga sensommarhelger som vi nu har framför oss.



Yogapose of the day is extended fish pose



(Klicka gärna på det lilla hjärtat som ni hittar i slutet av mina inlägg, det uppskattas mycket! Tack på förhand!!)



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Djur, Hästliv, Livet på gården, träning;
Taggar: 1800-tals gård, Extended Fish Pose, Skärgårdsliv, hästliv, katter, kattunge, livet på gården, mitt hem, powerwalking, sankt Annas skärgård, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi
#1 - - Malin:

Härligt med sol och att kissen inte var längre bort än att komma hem! <3

Svar: Ja verkligen!! ❤🙏
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Vad skönt att Lowis kom hem💕/ Mikaela

Svar: Jaaaaaa!!! 😍😍😍
Sandra Vulkan