Ännu en dag i paradiset...

Kan inte påstå att benen trummade fram igår morse när jag drog iväg på en morgonlöptur. Värmen som solen bjöd på gjorde det allt annat än lättsprunget. Fick påminna mig själv om att ta djupa andetag för att ge musklerna syret som behövdes för att jag inte skulle ge upp. Kände mig väldigt nöjd när jag äntligen var tillbaka vid stugan 7 km senare.


Drog på mig bikinin, mixade en bulletproof coffee och gick ner till stranden. Mina fötter skapade de första fotavtrycken i den nysladdade sanden när jag tog dagens allra första svalkande dopp.




Vid 11 fick jag sällskap av Engla och Agnes och dagens andra dopp togs tillsammans med dem. Dessa dopp behövdes verkligen då solen stekte och det slutade fläkta. Om havet hade haft högre temperatur så hade det varit som i vilket medelhavsland som helst. Underbart alltså!!


Tjejerna gav upp vid 13.30 och gick tillbaka till stugan för att vila inne med den svalkande ac'n. Jag kämpade vidare ytterligare en timme innan jag fick erkänna mig besegrad av hettan. Drack mängder med vatten och doppade mig ett par gånger till men kände mig ändå omtöcknad. Var tvungen att ställa mig i en sval dusch innan jag kände mig som människa igen.

Vi åkte in till Ystad centrum och gick lite i affärer som hade bra luftkonditionering, köpte glass till tjejerna, jordgubbar och körsbär till kvällen. 





Vi hade tänkt att grilla oss hemmagjorda hamburgare men då vi insåg att det inte skulle gå att stå framför en het grill så fick det bli tortillas rester (som vi hade gott om). Lika gott som alltid!

Efter middagen gick vi återigen ner till stranden för en liten afterbeach on the beach.



Fick bli en annan typ av headstand som min yogapose of the day.


(Inte de mest smickrande shortsen för denna pose... men det bjuder jag på med lite bubbel i kroppen.)

Avslutade dagen på vår altan med lite skrattiga och flamsiga "lekar" och en gnutta dans.