En semesterdag i min älskade skärgård, mitt hem...


Det var den skarpa huvudvärken som väckte mig igår morse strax efter 6.30. Somnade ovaligt sent i förrgår på grund av fix på loftet som fick mig att helt glömma tiden. Så jag sov bara fem timmar, ca två till tre timmar för lite för mitt mående ska bli sitt bästa jag.

För att kompensera och försöka ställa allt tillrätta igen tog jag en löprunda på ca 5 km med Ludde. Tror faktiskt att Ludde tyckte att det var jobbigare än vad jag tyckte, och då fick jag ändå kämpa mig fram. Kanske börjar han bli för gammal för dessa löprundor...

När jag kom hem gav jag Ludde mat och vatten innan jag cyklade samma sväng för att plocka stora härligt röda smultron. 6 dl fick jag snabbt och enkelt ihop, sedan var min burk full.


Hettan drog in och jag la mig i solen med en stor mugg med bulletproof coffee.


Gick sedan ner till sjön för mitt första dopp för i år, ja jag är en riktig badkruka. Svalkande men ändå väldigt skönt trots sina ynka 20-22°C. Egentligen några grader för kallt för mig men även jag kan ställa om kanske börja gilla något svalare dopp... Kunde jag börja gilla kaffe så kan vad dom helst hända.



Ljuvligt vackert endast ett stenkast från vår markgräns. En ynnest fortfarande svår att ta in. Som en dröm som jag inte vill vakna upp ur, någonsin...

När kaffebegäret blev för stort gick jag hem och mixade mig ännu en kopp, som jag avnjöt i solen på tomten med Ludde. (Alltså Ludde drack inte kaffe, utan låg och vilade i skuggan från trädet bredvid mig.) Avkoppling med en ljudbok i öronen, doften av havet och solstrålarna som smekte min kropp ända fram till kl 18. Semester när den är som bäst!!


När Örjan kom hem invigde vi vår nya gasolgrill. Jag skulle kunna äta grillat nästan varje dag året runt. Det är ju såå otroligt gott!

Men på sommaren är det allra bäst när en ksn sitta ute och äta kvällsmaten i shorts och linne utan att frysa det minsta.




Under kvällen packade jag, städade huset (inte dammsugit på ca en månad 🙈), vek tvätt och körde ett pass på fitnessplattan innan läggdags.
#1 - - Klara:

så otroligt vackert <3

Svar: Visst är det?! 😍
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Fina Ekö.....🥰🌞

Svar: 🥰🥰
Sandra Vulkan