Illamående och dödstrött...

Om någon skulle ha frågat mig igår hur jag mår så hade jag med ett leende svarat Bra! För just nu mår jag verkligen riktigt bra i min neurologiska sjukdom, vilket är helt fantastiskt för mig och mina nära och kära.

Men i övrigt så var jag extremt trött och seg igår och dessutom hade jag en jobbig smärta i magen. Smärtområdet var från naveln och halvvägs upp mot revbenen där jag även kände mig uppsvälld. Jag mådde dessutom väldigt illa, illamåendet kom och gick under dagen. Trodde att det berodde på hunger men det hängde kvar även efter att jag ätit en stor portion till lunch. Så jag tror snarare att det berodde på några tabletter som jag åt torsdag till lördag för att minska på mina blödningar under mensen. Illamående var just en av de vanliga biverkningarna. Hoppas nu bara att smärtan i magen också beror på dem.

Jag brukar försöka undvika mediciner så mycket jag kan. Men dessa tyckte min läkare att jag skulle testa då mina järnvärden återigen är riktigt låga. Eftersom jag inte mådde dåligt när jag fick reda på mina provresultat så tyckte läkaren att vi kan vänta ytterligare tre månader till nästa provtagning och därefter eventuellt fylla på järn i min kropp. Men nu inser jag att det nog inte kommer gå att vänta så länge, ifall min trötthet håller i sig så beror nog den på järnbristen...


Bjuder på en ljuvlig solnedgångsbild för lite positiv energi!
#1 - - Lina:

Usch, magont är inte kul :(

Svar: Nej men på bättringsväg redan!!
Sandra Vulkan